Performancing Metrics

واکنش به شایعه گرانی برنج ایرانی در بازار | اتاق خبر
کد خبر: 308584
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 13:44
دبیر انجمن برنج کشور در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت برنج ایرانی گفت: عده‌ای قصد دارند با مطرح کردن چنین شایعاتی، بستری برای واردات فراهم کنند.

اتاق خبر: جمیل علیزاده شایق در واکنش به افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار داخل، اظهار داشت: عده‌ای قصد دارند با مطرح کردن چنین شایعاتی بستری را برای واردات این کالا فراهم کنند.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وی با بیان اینکه بررسی‌های میدانی ما حاکی از این است که قیمت گرانترین برنج در تهران ۱۱ هزار تومان است، گفت: فروختن برنج به قیمت ۱۱ هزار تومان هم گران‌فروشی است که متاسفانه به بهانه‌های مختلف انجام می‌شود.

دبیر انجمن برنج کشور درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه قیمت برنج هاشمی در تهران به حدود ۱۵ هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: قیمت این نوع برنج در تهران بیش از ۱۰ هزار تومان نیست.

وی با بیان اینکه قیمت برنج هاشمی در مراکز خرده‌فروشی شمال ۷۵۰۰ تومان و حداکثر ۸۰۰۰ تومان است، افزود: بر فرض محال هم که قیمت این برنج ۶۰ درصد افزایش یافته باشد، آیا درست است که این مسئله را به کل بازار تعمیم داد؟

شایق اضافه کرد: البته این موضوع نیز جای بحث دارد که چرا قیمت برنج هاشمی در شمال بین ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان اما در تهران ۱۰ هزار تومان است؛ مگر هزینه حمل و نقل این کالا از شمال به تهران چقدر است؟ ضمن اینکه کسانی که برنج را از شمال خریداری و در تهران عرضه می‌کنند، این کالا را از مراکز عمده‌فروشی تهیه می‌کنند که در این مراکز قیمت کمتر از ۷۵۰۰ تومان است.

دبیر انجمن برنج کشور با اشاره به اینکه مطرح کردن چنین مباحثی درباره گران شدن برنج باعث بهم ریختگی بازار و نگرانی مردم خواهد شد، گفت: وقتی چنین مسئله‌ای مطرح می‌شود، فروشندگان هم تحت تاثیر قرار گرفته و به خودشان حق می‌دهند قیمت برنج را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: بنده در این زمینه به دفتر وزیر جهادکشاورزی نیز به شدت اعتراض کرده‌ام که باید جلوی این مباحث گرفته شود، چرا که این امر برای جامعه بسیار خطرناک است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید