Performancing Metrics

دستور کار تحکیم روابط اقتصادی بین ایران وآلمان | اتاق خبر
کد خبر: 308628
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 17:39
تعمیق مناسبات اقتصادی و تجاری میان ایران و آلمان و تحکیم روابط اقتصادی بین دو کشور به عنوان محور اصلی مذاکرات صدراعظم سابق آلمان با وزیر صنعت ، معدن وتجارت در تهران اعلام شد .

اتاق خبر: محمد رضا نعمت زاده در دیدار گرهارد شرودر با وی ، افزود: جمهوری اسلامی ایران برنامه هایی را برای شرایط جدید بر مبنای همکاری های بلند مدت، راهبردی و سرمایه گذاری های مشترک در نظر گرفته است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایجاد روابط عادی بین بانکی دو کشور و برقراری بیمه های صادراتی را مورد تاکید قرار داد و گفت : ساده سازی قوانین بعنوان یکی از اولویت هایی است که در دستور کار قرار گرفته و به منظور حمایت از تولید، قوانینی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که این روند ادامه خواهد داشت.
وی ،حضور فعال بخش خصوصی در اقتصاد ایران را خاطرنشان ساخت و افزود: هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در ابعاد داخلی و خارجی تا میزان 100 درصد وجود ندارد .
وزیر صنعت، معدن و تجارت، صنایع خودروسازی، فلزات اساسی، صنایع پتروشیمی، انرژی، برق، دارو، تجهیزات پیشرفته بیمارستانی، مصالح ساختمانی جدید را از جمله زمینه هایی ذکر کرد که آمادگی همکاری و مذاکره درباره آنها وجود دارد.
نعمت زاده یادآور شد: هنگامی که ایران بازارهای خود را در اختیار آلمان قرار می دهد ، انتظار دارد تا بازار این کشور نیز در اختیار ایران قرار گیرد تا زمینه رونق و توسعه صادرات فراهم شود.
وی ، وجود انرژی های فراوان و ارزان در ایران را خاطرنشان ساخت و گفت: آلمان می تواند بسیاری از محصولات خود را در ایران تولید و صادر کند و صنایعی مثل پتروشیمی، نفت و گاز، فولاد، آلومنیوم، قطعه سازی و صنایع پیشرفته و الکترونیکی از حوزه هایی است که آلمان می تواند در آن حاضر شود.
براساس این گزارش ، گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان نیز در این دیدار ضمن ابراز تمایل از گسترش و تعمیق روابط دو کشور، گفت: علاوه بر اقتصاد، مسائل فرهنگی نیز نقش بسزایی در گسترش روابط دو کشور خواهند داشت .
وی آموزش، انتقال فناوری و گسترش روابط اقتصادی را لازمه بازار با ثبات دانست و شناخت بازار را برای فروش محصولات، مهم ارزیابی کرد.
 گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان روز گذشته (دوشنبه ) در صدر هیاتی 20 نفره از مقامهای صنعتی، تجاری و اقتصادی آلمان به ایران سفر کرده است ، وی به عنوان رییس افتخاری اتحادیه بازرگانان خاورمیانه و خاور نزدیک موسوم به نوموف (NUMOV) به تهران آمده است.
پیش از این، به دنبال توافق هسته ای ایران و 1+5، زیگمار گابریل معاون صدر اعظم و وزیراقتصاد و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان به ایران سفر کرده بودند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید