Performancing Metrics

99.7 درصد جمعیت شهری تحت پوشش آب سالم و بهداشتی | اتاق خبر
کد خبر: 308646
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 21:33
قائم مقام وزارت نیرو گفت: تجهیزات صنعت آب در کشور بومی شده است.

اتاق خبر: ستار محمودی در اولین همایش کشوری تله متری (سیستم‌های پایش و راهبری و کنترل از راه دور تاسیسات آب و فاضلاب) کشور که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم این که پیش از انقلاب جمعیت کشور یک سوم جمعیت کنونی بود ولی متاسفانه زیرساخت‌های صنعت آب اصلا مناسب نبود و بسیاری از مردم به آب سالم و بهداشتی دسترسی نداشتند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی خاطرنشان کرد:‌ شرکت آب و فاضلاب پس از پیروزی انقلاب و درسال 69 تاسیس شد و از آن زمان تاکنون زیرساخت‌های صنعت آب کشور دچار تحولات اساسی شده است.

محمودی افزود: درحال حاضر 99.7 درصد جمعیت شهری کشور به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند که این حتی دو درصد از شاخص کشورهای اروپایی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: ‌صنعت آب کشور درطول دهه‌های اخیر درکنار نوسازی و تجهیز سیستم آبرسانی به مناطق مختلف گام‌های بلندی برای تامین آب سالم شرب برای ساکنان روستاها و شهرها برداشته است.

او گفت: طی دهه‌های گذشته با تلاش‌های دست‌اندرکاران صنعت آب کشور، بسیاری از تجهیزات این صنعت بومی شده و دراین خصوص ایران درجایگاهی قرار گرفته که درحل بسیاری از مشکلات خود به توانمندی مناسبی رسیده است.

محمودی گفت: این اتفاق به همت نظام جمهوری اسلامی ایران و به کار گیری ساختاری مناسب و نیرومند و استفاده از کارگزاران با دانش و خردمند به دست آمده است.

قائم مقام وزارت نیرو افزود: اکنون در بسیاری از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و سایر مناطق جهان از تجهیزات مدرن در بخش صنعت آب استفاده می‌شود اما اگر مشاوران خارجی یک روز از این حوزه خارج شوند این کشورها دچار چالش اساسی خواهند شد زیرا صنعت آنها بومی نیست.

محمودی تاکید کرد: در کشور ما تکنولوژی بومی شده است که این موضوع مهم و اساسی نباید فراموش شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید