Performancing Metrics

در حال مذاکره برای فروش آب سنگین هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 308658
تاریخ انتشار: 22 دی 1394 - 22:26
کمالوندی:
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در رابطه با مازاد ذخیره آب سنگین کارخانه تولید آب سنگین اراک گفت:‌ فروش این مازاد منوط به آن است که خریدار بالقوه به خریدار بالفعل تبدیل شود که هم اکنون در حال مذاکره در این باره هستیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در رابطه با مازاد ذخیره آب سنگین کارخانه تولید آب سنگین اراک گفت:‌ فروش این مازاد منوط به آن است که خریدار بالقوه به خریدار بالفعل تبدیل شود که هم اکنون در حال مذاکره در این باره هستیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی عصر سه‌شنبه در حاشیه هفتمین سالگرد شهادت شهید علیمحمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ مبنی بر این که گفته می‌شود تعداد زیادی از بازرسان اکنون برای راستی‌آزمایی از اجرای تعهدات ایران طبق برجام در کشور حضور دارند فکر می‌کنید با توجه به حضور گسترده بازرسان، آژانس تا جمعه هفته جاری گزارش خود را در رابطه با راستی‌آزمایی این اقدامات ارائه کند؟ گفت: ما فکر می‌کنیم این زمان در سطح چند هفته نخواهد بود بلکه در روزهای آینده شاهد این مسأله خواهیم بود.

او در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که برخی معتقدند ایران بدون گرفتن تضمین‌ها و قراردادهای لازم طبق نامه رهبری تعهدات خود را به سرعت اجرایی کرده است، گفت: همان‌طور که شاهد بودید از طرف رییس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا بیانیه‌ها و نامه‌هایی صادر شد و اجرای لغو تحریم‌ها منوط به اعلام انجام اقدامات هسته‌ای ایران طبق برجام از سوی آژانس است. ما تلاش کردیم در مدت زمانی کوتاه این اقدامات را انجام دهیم. متاسفانه بحث‌هایی در کنگره با توجه به قانون محدودیت صدور ویزا مطرح شد اما همکاران ما تا کنون کارهای خوبی انجام دادند و بخشی از وضعیت به وجود آمده در این چارچوب در حال جبران است. کشور ایران کشور بزرگی است و طبق برجام تعهداتی دارد و انجام خواهد داد. اگر تخلفی از تعهدات انجام شود، بازگشت ایران به گذشته دیگر در چارچوب سانتریفیوژهای نسل قدیم نیست بلکه ما با سانتریفیوژهای نسل جدید باز می‌گردیم.

کمالوندی گفت: امیدوارم دو طرف به تعهدات خود پایبند بمانند. هم‌چنین معتقد نیستم که اکنون زمان آن است که به دنبال نکات منفی بگردیم اگرچه ما با خوش‌بینی صرف به جلو حرکت نمی‌کنیم.

وی درباره خارج کردن قلب راکتور اراک و بتن‌ریزی در آن گفت: گام‌های اولیه در این رابطه شروع شده است اما هنوز کارها را نهایی نکرده‌ایم؛ شاید ظرف چند روز آینده این کارها نهایی شود.

کمالوندی تاکید کرد: وقتی مطمئن شویم همه تعهدات را در رابطه بازطراحی راکتور اراک روی کاغذ گرفته‌ایم مثل آن چه که در مبادله سوخت صورت گرفت کارها در رابطه با اراک را هم تکمیل می‌کنیم اما تاکید دارم که چند روز هنوز تا تکمیل این مرحله باقی مانده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید