Performancing Metrics

زیرساخت‌های توسعه پروژه «منارید» در کرمانشاه با جدیت پیگیری شود | اتاق خبر
کد خبر: 308716
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 06:29
فرماندار کرمانشاه گفت: فراهم نمودن زیرساخت‌های توسعه پروژه منارید در استان کرمانشاه با جدیت بیشتری دنبال و از ظرفیت مشارکت مردمی بهره گرفته شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، فضل الله رنجبر عصر امروز سه شنبه در اولین جلسه کمیته پایش و برنامه ریزی پروژه بین المللی منارید که با حضور مسئولان در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ۵ روستای الگوی طرح منارید در استان با هماهنگی مدیریت های اجرایی و مسئولان منابع طبیعی استان فعالیت های ارزشمندی داشته اند.

وی افزود: این نهادها در  انسجام بخشی پروژه و  فعالیت های مشارکتی خوب عمل کرده و اقدامات موثر آنها منشا برکات فراوانی بوده و توسعه را در نظر داشته است.

فرماندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه مردم روستاهای استان کرمانشاه به صورت داوطلبانه بخشی از اراضی که در ید آنها بود را پس داده اند و اعلام آمادگی نهال کاری و توسعه فضای سبز را به شکلی جدی مورد توجه قرار داده اند.

رنجبر ادامه داد: تشکیل کلاس های آموزشی در این طرح در نظر گرفته شد و در بسیاری از پروژه های دیگر استان نیز کارهای یدی و فیزیکی و نیز تامین مصالح موردنیاز توسط نیروهای مردمی به صورت مشارکتی انجام شده که از جمله می توان به تشکیل صندوق زنان در روستاها اشاره کرد که گام موثری در پیشبرد اهداف توسعه است.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین اقدامات عمرانی و خدماتی برای اثربخشی رونق اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و دراین راستا چندین جلسه با ۳۵مصوبه مختلف در محل فرمانداری کرمانشاه تشکیل شده و نقش دستگاه های اجرایی در استان و شهرستان ها تعریف و مشخص شد.

وی از جمله این فعالیت ها را احداث مساجد، تکمیل طرح های هادی، احداث کتابخانه ها با تعیین زمین، و برخی اقدامات عمرانی دانست و گفت: بخش از آنها انجام و اجرایی شده و مابقی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رنجبر خاطرنشان کرد: این پروژه باید در استان‌ها و پیگیری شود و در کمیته برنامه ریزی سال ۹۵ با توجه به تمدید این طرح بین المللی باید زیرساخت های مناسب برای گسترش آن و رفع مشکلات و نیازمندی‌های استان با چشم اندازی امیدبخش مورد توجه و پیگیری باشد.

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید خواسته روستاهای هدف این پروژه در نظر گرفته و عملیاتی شود، اظهار داشت: در راستای توسعه این طرح باید کار فکری و فرهنگی انجام شود و حتی می توان آن را به سایر مناطق نیز تعمیم داد تا در شهرستان‌ها با موفقیت اجرا شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید