Performancing Metrics

در تامین آب مشکل داریم | اتاق خبر
کد خبر: 308757
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 13:52
معاون وزیر نیرو با اشاره به آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای فعالیت در بخش آب در فضای پساتحریم گفت: اعتبار خرید تضمینی آب در سال آینده افزایش یافت.

اتاق خبر: رحیم میدانی با اشاره به کمبود اعتبارات در زمینه آب اظهارداشت: با تلاش های وزارت نیرو، برای سال آینده اعتبار خرید تضمینی آب در کشور به ۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و با وجود این افزایش اعتبار، باز هم با کمبودهایی در زمینه اعتبارات آب روبرو هستیم.

معاون وزیر نیرو به اعلام آمادگی کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در بخش آب با اجرای برجام اشاره کرد و گفت: بخش آب و فاضلاب کشور نیاز به سرمایه گذاری دارد و تا زمانی که توانمندی لازم ایجاد نشود، مشکلات کماکان وجود خواهد داشت.

میدانی خاطرنشان کرد: علاوه بر شرکت های خصوصی که توان سرمایه گذاری در بخش آب دارند، سرمایه گذاران خارجی نیز در فضای پساتحریم آماده سرمایه گذاری در پروژه های مربوطه در ایران هستند، اما هر دو آنها برای تداوم فعالیت و همکاری، نیاز به خرید تضمینی آب دارند.

وی با اشاره به وجود خکشسالی در کشور و تاثیرات آن در برخی مناطق به ویژه در استان های جنوبی کشور تصریح کرد: برای تامین آب شرب مردم در کل کشور مشکلاتی وجود دارد. میدانی ادامه داد: به لحاظ دسترسی به منابع آب مطمئن و همچنین از نظر منابع مالی مورد نیاز برای این کار مشکلاتی در کشور وجود دارد و باید اولویت منابع اعتباری را برای تامین آب شرب مردم قرار دهیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید