Performancing Metrics

نفت ۲۰ دلاری مدت زیادی دوام نمی آورد | اتاق خبر
کد خبر: 308817
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 14:18
رئیس بخش تحقیقات کالایی سیتی گروپ که افت قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار را پیش بینی کرده بود گفت:«بازار نفت نمی تواند برای مدت خیلی طولانی ای نفت زیر ۳۰ دلار را تحمل کند. سوال این است که این بازه زمانی چقدر طول می کشد.»

اتاق خبر: 11 ماه پیش وقتی اد مورس، رئیس بخش تحقیقات کالایی سیتی گروپ گفت که قیمت نفت ممکن است به 20 دلار برسد، تقریبا همه دنیا این حرف را نادیده گرفتند.
بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ اکنون که قیمت نفت به زیر 30 دلار در هر بشکه رسیده، دنیا دارد مجددا به این حرفها توجه می کند.
چند ساعت پس از اینکه شرکت بی پی اعلام کرد که 4 هزار فرصت شغلی دیگر را کاهش می دهد، شرکت پترولیو برازیلیرو طرح های هزینه ای خود را کاهش داد و شرکت پترولیام ناسیونال هشدار داد که چند سال دشوار را پیش رو دارد، قیمت نفت خام آمریکا دیروز برای اولین بار در طی بیش از 12 سال گذشته وارد کانال 20دلاری شد. مورس که در 9 فوریه سال گذشته در یادداشتی نوشته بود، قیمت نفت «ممکن است برای مدتی به محدوده 20 دلاری برسد،» روز سه شنبه گفت که دنیا اکنون با نفت 20 دلاری مواجه است.
مورس افزود: «رقم 20 دلار چیزی است که شما باید درباره آن صحبت کنید... زمانی که شما یک کاهش قیمت 10 دلاری را مشاهده می کنید و نفت خام آمریکا تنها اندکی بالاتر از 30 دلار است، احتمال (نفت 20 دلاری) نسبتا بالاست. روشن است که بازار نفت نمی تواند برای مدت خیلی طولانی ای نفت زیر 30 دلار را تحمل کند. سوال این است که این بازه زمانی چقدر طول می کشد.»
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز سه شنبه ابتدا به 29 دلار و 93 سنت رسید و سپس در پایان معاملات 30 دلار و 44 سنت شد که پایین ترین رقم از دسامبر 2003 تاکنون بود.
مارک صادقیان، مدیر ارشد گروه انرژی و کالا در موسسه اعتبار سنجی فیچ گفت، قیمت های پایین نفت ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی برای شرکت های نفتی آمریکا شود و قراردادهای استقراضی که در آنها باید نسبت های مشخصی بین بدهی ها و سودها برقرار باشد، دیگر برای تامین مالی بیشتر این شرکت ها قابل استفاده نباشد.
تقاضای ضعیف از جانب اقتصادهای نوظهور رو به افول موجب شده تا شاخص کالایی بلومبرگ به پایین ترین رقم از دست کم سال 1991 تاکنون برسد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید