Performancing Metrics

دستاوردهای صنایع دریایی را در پساتحریم حفظ می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 308918
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 15:43
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تاکید بر این‌که کشتیرانی‌های داخلی در بهترین شرایط برای دوران پساتحریم قرار دارند، گفت: دستاوردهای صنایع دریایی داخلی در تحریم‌ها را در دوران پساتحریم حفظ می‌کنیم و از این صنایع همچنان حمایت خواهیم کرد.

اتاق خبر: علی‌اکبر صفایی با بیان این‌که ناوگان شرکت در بهترین شرایط به سر می‌برد از تدوین برنامه 5 ساله با توجه به متغیرهای داخلی و بین‌المللی خبر داد و افزود: این برنامه از تغییرات پیرامونی تاثیرپذیر و منعطف خواهد بود و در بازه‌های زمانی یکماهه، 3 ماهه و 6 ماهه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی تصریح کرد: با توجه به لغو تحریم‌ها طی روزهای آینده شرایط بسیار خوبی برای کشتیرانی‌های داخلی برای ازسرگیری فعالت‌ها به خصوص به اروپا و گسترش فعالیت‌ها به وجود آمده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با کشتیرانی در رابطه با مسائل مربوط به تعمیرات کشتی، بیمه، آموزش و... ، بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 70 میلیون تن محصولات نفتی و گازی توسط شرکت ملی نفتکش حمل شده است و با توجه به برنامه‌ریز‌های انجام شده برای دوران افزایش تولید و صادرات نفت آمادگی داریم.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت ما 15.5 میلیون تن است که از 95 درصد آن استفاده می‌شود، گفت: در بخش نرخ‌های حمل‌ونقل، بازار با تغییرات بسیار زیادی مواجه است، به‌عنوان نمونه در مدت 15ف 20 روزه نرخ‌ها خیلی خوب است، اما در برخی موارد طی دو روز شاهد سقوط نرخ حمل‌ونقل دریایی نفت هستیم.

وی با تاکید بر این‌که تناسب مستقیمی بین قیمت نفت و نرخ حمل‌ونقل دریایی آن نیست، افزود: در دورانی که نفت ارزان است، اشتهای مصرف‌کنندگان برای خرید افزایش می‌یابد و به تبع ان نرخ‌ها نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در ادامه با اشاره به این‌که به این‌که پیش‌بینی سال نسبتا خوبی را برای حمل‌ونقل دریایی نفت می‌کنیم، تصریح کرد: با توجه ه نرخ‌های لین‌امللی حمل‌ونقل با مشتریان بزرگ سازوکارهای متفاوتی داشته و آمادگی مذاکره و عقد قرارداد را با آنها داریم.

صفایی همچنین با اشاره به این‌که متوسط سن کشتی‌های ما 8.5 سال است، یادآور شد: با لغو تحریم‌ها، تحریم‌های حمل‌ونقل دریایی لغو شده و شرکت‌هایی که لیست تحریم‌های اروپا و آمریکا خارج می‌شوند.

وی تاکید کرد: دستاورهای دوران تحریم صنایع دریایی داخلی را حفظ کرده و همچنان به حمایت از این صنایع در دوران پساتحریم ادامه می‌دهیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید