Performancing Metrics

قیمت طلا کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 308920
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 15:45
قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۸۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

اتاق خبر: در حالی که ترمیم بازارهای بورس تا حدی اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده و تقویت ارزش دلار نیز فشاری مضاعف بر فلز زرد وارد کرده است، قیمت طلا امروز کاهش یافت.
بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ در حالی که چین تلاش هایی را برای تثبیت ارزش یوان  انجام داده و موجب آرامش در بازارهای بورس شده است، سهام های آسیایی از پایین ترین رقم های 4 سال گذشته فاصله گرفته اند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1084 دلار و 20 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.2 درصد کاهش یافت و به 1083 دلار و 20 سنت رسید.
شو جیانگ، تحلیلگر گروه طلای شاندونگ در این باره گفت: «بازار انتظار دارد شاید در ماه مارس فدرال رزرو آمریکا برای دومین بار نرخ بهره را افزایش دهد. این اقدام منجر به تقویت قابل توجه ارزش دلار خواهد شد، بنابراین احتمالا قیمت طلا تحت فشار قرار خواهد گرفت.»
پیش بینی افزایش مجدد نرخ بهره در آمریکا که می توان موجب افزایش ارزش دلار شود، روند افزایشی قیمت طلا در اوایل ماه ژانویه را که موجب شد قیمت فلز زرد به بالاترین رقم 9 هفته گذشته برسد، متوقف کرده است.
فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش داد و پس از آن این سوال ایجاد شد که در سال 2016 چند نوبت دیگر ممکن است نرخ بهره افزایش پیدا کند.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در نیویورک روز دوشنبه 2.1 تن افزایش یافت.
چین در ابتدای سال جاری میلادی، داد و ستد بین بانکی طلا را کلید زد که بخشی از یک حرکت گسترده تر برای گشایش بازار طلای این کشور و افزایش سرمایه گذاری های مالی در بزرگترین کشور مصرف کننده طلای جهان بود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید