Performancing Metrics

مهندسان، مقررات 20 ساله ساختمان را بازنگری می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 308936
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 17:46
معاون وزیر راه و شهرسازی از همه مهندسان و دست اندرکاران این صنعت برای ارائه نظر درباره پیش نویس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان دعوت کرد.

اتاق خبر: «حامد مظاهریان» درباره تهیه پیش نویس اول نظام اداری کنترل مقررات ملی ساختمان و موضوع فصل چهارم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان گفت: وزارت راه و شهرسازی قصد دارد پیش نویس اصلاحیه مبحث دوم مقررات ملی ساختمان را با بیشترین همکاری جامعه مهندسی به نظرخواهی بگذارد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی افزود: به نظر بسیاری از مهندسان، آنچه اکنون به عنوان مبحث دوم مقرات ملی ساختمان و ماده شماره 33 آیین نامه اجرایی آن در دست داریم، قادر به پاسخگویی درباره مسائل متعدد ساخت و ساز نیست و مشکل های فراوانی دارد.
به گفته وی، پس از چندین سال آسیب شناسی مبحث دوم مقررات ملی ساختمان بازنگری آن از دو سال پیش آغاز شد و اکنون پیش نویس مواد مختلف مبحث دوم برای 22 تشکل مهندسی فرستاده شده است.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: نظر برخی تشکل های مهندسی، مرکزهای علمی تحقیقاتی و افراد حقیقی دریافت شده و در دست بررسی است تا این پیش نویس اصلاح شود و به یک متن قابل قبول میان جامعه مهندسی کشور برسد.
نخستین مبحث مقررات ملی ساختمان در سال 1374 پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی اجرا شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید