Performancing Metrics

پیش‌بینی بودجه 1500 میلیارد تومانی فرودگاه‌های کشور در سال آینده | اتاق خبر
کد خبر: 308937
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 22:24
عضو هیات مدیره فرودگاه‌های کشور، با تاکید بر اینکه پیش‌بینی کردیم بودجه سال آینده فرودگاه‌های کشور 1800 میلیارد تومان باشد که متاسفانه با 1500 میلیارد تومان بسته می‌شود، اضافه کرد: در این باره نه تنها دولت به ما کمک نمی‎کند، بلکه سود سهام و مالیات نیز از

اتاق خبر: باقری در جلسه توسعه فرودگاه خرم‌آباد با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) از مجموعه ما خارج شده و تمام درآمد آن برای خودش هزینه می‌شود و مستقل شده است، اظهار کرد: متاسفانه 400 میلیارد تومان درآمد سالانه از شرکت فرودگاه‌های کشور جدا شده است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی ادامه داد: در حال حاضر 54 فرودگاه در کشور وجود دارد که 48 مورد آنها عملیاتی است که تنها فرودگاه سودده در کشور، امام خمینی(ره) است.

باقری با بیان اینکه فرودگاه مشهد نه سودده است و نه زیان‌ده، افزود: تنها فرودگاه زیان‌ده کشور، مهرآباد است وگفت: موضوعی که امسال به ما کمک کرده یک سری کارها را انجام دهیم به خاطر مسائلی است که در عراق و اوکراین رخ داده که پروازها از حریم هوایی ایران انجام شود.

باقری با اشاره به اینکه در سال 1395، 550 میلیارد تومان بابت مالیات و سودسهام به دولت پرداخت خواهد شد که البته دولت از الان برداشت می‌کند، اضافه کرد: این درحالیست که وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده که شرکت فرودگاه‌ها نیز 300 میلیارد تومان به توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) کمک کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه امید می‌رود در شرایط پساتحریم گشایشی به وجود آید تا شرکت‌های خارجی ورود پیدا کرده و در امر فرودگاه سرمایه‌گذاری کنند، یادآور شد: شاید فرودگاه‎ها از دید افراد زیان‌ده باشد، اما در اقتصاد کلان کشور سود‌ده هستند.

باقری گفت: سال گذشته فرودگاه خرم‎آباد یک میلیارد تومان درآمد داشته و این درحالیست که هزینه جاری آن بدون احتساب هزینه‎های سرمایه‎گذاری 6 میلیارد تومان بوده است.

عضو هیات مدیره فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه ترمینال فرودگاه در شأن خرم‎آباد نیست، یادآور شد: نقشه این پروژه تهیه شده و جزو پکیج‌هایی است که باید در فرودگاه انجام شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید