Performancing Metrics

محل دستگیری تفنگداران آمریکایی؛ بکرترین زیستگاه مرجانی خلیج فارس | اتاق خبر
کد خبر: 308940
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 17:47
جزیره فارسی، همان جزیره ای که در نزدیکی آن تفنگداران آمریکایی روز گذشته دستگیر شدند، یکی از بکرترین زیستگاه های مرجانی در خلیج فارس است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، در خلیج فارس، حدود 30 جزیره مسکونی و غیرمسکونی ایرانی وجود دارد که جزیره فارسی یکی از آن هاست. این جزایر در نزدیکی سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان قرار دارند.

جزیره فارسی که محل دستگیری تفنگداران آمریکایی در روز گذشته است، تقریبا 1400 متر طول و 700 متر عرض دارد. این جزیره دورترین نقطه جغرافیایی ایران محسوب می شود و زیر نظر استانداری بوشهر اداره می شود.

جزیره فارسی، حد فاصل مرز ایران و عربستان است و در این جزیره تاسیسات نفتی وجود دارد. همچنین چاه های نفت و گاز در اطراف آن به بهره برداری رسیده اند.

اما از نظر اقلیمی، این جزیره فاقد سکنه است و یک ایستگاه هواشناسی که اطلاعات را به تمامی شرکت های کشتیرانی می رساند، در آن واقع شده است. به عقیده زیست شناسان احتمال در این جزیره ی دورافتاده و زیبا نمونه های جانوری خاصی وجود داشته باشند که هنوز شناسایی و بررسی نشده اند.

جزیره فارسی یکی از بکرترین زیستگاه های مرجانی در خلیج فارس است که در کنار جزایری مثل میر مهنا، عباسک، خارکو، خارک، تهمادو، نخیلو و گرم در استان بوشهر واقع شده است.

خلیج فارس با وسعت حدود 232850 کیلومتر مربع در جنوب و میان ایران و شبه جزیره عربستان واقع شده و با دریای عمان از طریق تنگه هرمز مربوط است. کشورهای ایران، عمان، عراق، عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر و بحرین در کناره خلیج فارس قرار دارند.

روز گذشته 10 نظامی آمریکایی که با دو فروند قایق به صورت غیرمجاز به اب های خلیج فارس وارد شده بودند در حوالی جزیره فارسی دستگیر شدند که از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند. ساعتی پیش سپاه پاسداران اطلاعیه ای مبنی بر آزادی این 10 نفر در آب های آزاد صادر کرد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید