Performancing Metrics

صدور مجوز فعالیت برای شرکت های آموزشی پیشرفته و تخصصی فاوا | اتاق خبر
کد خبر: 308944
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 17:48
سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با هدف گسترش همکاری های آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات تفاهم نامه منعقد کردند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل ازروابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، فربیا مهدیون عضو هیات مدیره و مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری های آموزشی میان سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تنظیم شده است.

مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به موضوع صدور مجوز فعالیت برای شرکت های آموزشی عضو سازمان از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: براساس تفاهم صورت گرفته، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران برای شرکت های آموزشی احراز صلاحیت شده توسط کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نصر تهران که دارای رتبه شورای عالی انفورماتیک در حوزه آموزش و پژوهش هستند، مجوز فعالیت صادر می کند.


مهدیون دراین رابطه ادامه داد: همچنین طبق این مذاکرات صورت گرفته در این تفاهم نامه، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، تمام شرکت های احراز صلاحیت شده از سوی کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران را به عنوان مراکز آموزش های پیشرفته و فوق تخصصی فاوا شناسایی می کند.


مهدیون با اشاره به 8 بند موضوع این تفاهم نامه گفت: موضوع شناسایی و تامین نیازهای مهارتی و صاحبان کسب و کارهای نوپا در این تفاهم نامه مدنظر قرار گرفته است تا از این طریق نیازهای اصلی آموزش کسب و کارهای نوپا در حوزه فاوا شناسایی و نسبت به طراحی دوره های لازم اقدام شود.


مسئول کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران به موضوع تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی و دوره های مهارتی تخصصی حوزهIT براساس این تفاهم نامه اشاره کرد و ادامه داد: به منظور تامین، بروزرسانی و ارتقای مهارت نیروی انسانی در این حوزه ضرورت دارد سازمان با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران این موارد را شناسایی و مورد ارزیابی قرار دهد.


مهدیون در این رابطه گفت: بحث تدوین و یکسان سازی استانداردها و سرفصل های آموزشی مشترک در حوزه فاوا براساس این تفاهم در دستور کار مشترک سازمان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران قرار گرفته است.

او همچنین تهیه سرفصل های آموزشی، تولید محتوای درسی و بسته های آموزشی برای دوره های مهارتی در حوزه فناوری اطلاعات را از دیگر مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید