Performancing Metrics

رهبر «جیش محمد» در پاکستان دستگیر شد | اتاق خبر
کد خبر: 308962
تاریخ انتشار: 24 دی 1394 - 03:53
«مولانا مسعود اظهر» رهبر جیش محمد متعاقب حمله تروریستی به پایگاه هوایی «پتان کوت» در ایالت پنجاب هند، در شهر « بهاولپور» پاکستان دستیگر شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روزنامه «پاکستان»، بعد از آنکه در حمله تروریستی به پایگاه هوایی «پتان کوت» در ایالت پنجاب هند ۷ تن از نیروهای امنیتی هند کشته و ۶ نفر از مهاجمان نیز به هلاکت رسیدند «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با «نارندرا مودی» قول مساعد داد اسلام آباد تمام تلاش خود را برای دستگیری عاملان این حمله تروریستی به کار خواهد گرفت.

در عملیات نیروهای امنیتی پاکستان «مولانا مسعود اظهر» رهبر گروه تروریستی جیش محمد و ۱۲ تن دیگر از اعضای این گروه از جمله «مفتی عبد الرحمان روف» برادر مسعود اظهر دستیگر شدند.

لازم به ذکر است در سال ۱۹۹۴ کشور هند مولانا مسعود اظهر را دستگیر کرده بود. در سال ۱۹۹۹ هواپیمای خطوط هوایی هند ربوده شد و ربایندگان این هواپیما از هند خواستند مولانا مسعود اظهر را آزاد کند و دولت هند او را آزاد کرد. مولانا مسعود اظهر مدتی در افغانستان زندگی می کرد و پس از چندی به پاکستان آمد و در شهر «بهاولپور» پاکستان زندگی می کند.

مشاور امنیت ملی هند در تماس با همتای پاکستانی خود مدعی شده است تروریستهای مسلح که به پایگاه هوایی هند حمله برده اند از شهر «بهاولپور» پاکستان تماسهایی داشته اند. این مکالمات ضبط شده برای تحقیقات بیشتر در اختیار اسلام آباد قرار داده شده و پس از آن اعضای گروه تروریستی جیش محمد دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید