Performancing Metrics

برگزاری نشست منع آزمایش هسته‌ای به بهانه آزمایش هسته‌ای کره شمالی | اتاق خبر
کد خبر: 308977
تاریخ انتشار: 24 دی 1394 - 05:39
با توجه به آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی و تنش به وجود آمده، کمیسیون هماهنگی سازمان منع آزمایش هسته‌ای قصد دارد در اوایل آوریل نشستی را در سطح وزیران برگزار کند.

با توجه به آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی و تنش به وجود آمده، کمیسیون هماهنگی سازمان منع آزمایش هسته‌ای قصد دارد در اوایل آوریل نشستی را در سطح وزیران برگزار کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو ژاپن، پس از گذشت 20 سال از ایجاد پیمان جامع منع آزمایش هسته‌ای، شرکت‌کنندگان قرار است در مورد الزامی شدن این پیمان برای امضاء و نیز برای ایجاد ساز و کارهای نظارت بر آزمایش‌های هسته‌ای در سرتاسر جهان گفت‌وگو خواهند کرد.

کریستین ایسترات، رییس سازمان پیمان جامع منع گسترش آزمایش هسته‌ای گفت: با توجه به آزمایش اخیر هسته‌ای پیونگ یانگ هم اکنون زمان اتخاذ اقدامات قاطع و مناسب در این باره است.

او هم‌چنین گفت: از وزیران خارجه کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای مثل آمریکا، روسیه، چین و نیز بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواسته است تا در این نشست شرکت کنند.

وی ادامه داد: ژاپن در زمینه‌ی منع آزمایش‌ها و خلع تسلیحات هسته‌ای همواره فعال بوده و موضع قاطعی را در این باره اتخاذ کرده است.

ایسترات هم‌چنین از احتمال دعوت شهرداران شهرهای ناکازاکی و هیروشیمای ژاپن که در جریان جنگ جهان دوم در سال 1945 مورد حمله هسته‌ای آمریکا قرار گرفتند به این نشست خبر داد.

این سازمان هم‌چنین توانسته یک سیستم را برای نظارت بر آزمایش‌های هسته‌ای در سرتاسر جهان ایجاد کند.

هم اکنون 90 درصد از این برنامه که شامل 337 تاسیسات هسته‌ای در جهان می‌شود. تحت نظارت این سیستم درآمده‌اند.

به گفته‌ی رییس کل این سازمان، پیمان جامع منع آزمایش هسته‌ای دارای منافع بلند مدت برای امنیت جهانی خواهد بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید