Performancing Metrics

18 کشته به ازای هر 100 کیلومتر راه در کردستان | اتاق خبر
کد خبر: 308991
تاریخ انتشار: 23 دی 1394 - 23:02
مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد
مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: براساس آمارها در 8 ماه سال جاری 276 نفر در تصادفات برون‌شهری کردستان کشته شده‌اند که به عبارتی به ازای هر 100 کیلومتر، 18 نفر است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، محمدراشد مدرس‌گرجی شامگاه امروز در کمیسیون ایمنی راه‌های استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: در تمام دنیا 5 عامل در تصادفات موثر و نقش دارد که در گذشته تنها عامل‌های نیروی انسانی، راه و وسیله نقلی بود که عوامل دیگری را برای این منظور از جمله عوامل محیطی و امدادی و پلیس را نیز در آن دخیل می‌دانند.

وی اضافه کرد: این عوامل به عنوان موتور محرکه یک ماشین می‌مانند که باید با هم کار کنند تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

مدرس‌گرجی تصریح کرد: سهمی از تصادفات و کشته‌ها به اداره راه برمی‌گردد که ما در تلاش هستیم تا آن را برطرف نماییم و سایر عوامل نیز باید هر کدام به سهم خود در کاهش تصادفات توجه داشته باشند.

وی افزود: قرار شد سالانه 15 درصد کاهش تلفات تصادفات رانندگی داشته باشیم که تا سال 91 از برنامه جلو بودیم اما دوباره عقب افتادیم که با این روند کنونی آمارها همچنان افزایش خواهد یافت.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان همچنین گفت: افزایش طول بزرگراه‌ها به صورت مقطعی و در قطعات 5 و 10 کیلومتری و ممتد نیست و همین ممکن است در بروز تصادفات موثر باشد.

وی افزود: براساس آمارها در 8 ماه سال جاری 276 نفر در تصادفات برون‌شهری کردستان کشته شده‌اند که به عبارتی به ازای هر 100 کیلومتر، 18 نفر است که در این بخش رتبه نهم کشوری داریم.

مدرس‌گرجی در ادامه رتبه کردستان در طول بزرگراه‌ها را 25 اعلام کرد و گفت: به ازای هر 100 کیلومتر راه در کردستان، 11 کیلومتر بزرگراه وجود دارد.

وی همچنین طول راه‌های روشن کردستان را به ازای هر 100 کیلومتر، 3 کیلومتر عنوان کرد و با عنوان اینکه در این بخش رتبه 22 کشور را داریم، گفت: در مجموع 51 کیلومتر از یک هزار و 800 کیلومتر را در کردستان، دارای روشنایی است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید