Performancing Metrics

طلب ۱.۴ میلیارد دلاری ایران از خریداران خارجی برق | اتاق خبر
کد خبر: 309044
تاریخ انتشار: 24 دی 1394 - 11:35
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در حال حاضر حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار حجم مطالبات ما از فروش برق به شرکت های طرف قراردادمان در کشورهای اطراف است.

اتاق خبر: هوشنگ فلاحتیان اظهار داشت: ایران به طور مستمر با کشورهای همسایه خود تبادل انرژی الکتریکی دارد که این تبادل الکتریکی به صورت صادرات یا واردات برق است.

بنا بر این گزارش به نقل تسنیم؛ وی افزود: در حال حاضر با کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان و ترکیه تبادل انرژی الکتریکی داریم که واردات برق از کشورهای ارمنستان و ترکمنستان صورت می گیرد و صادرات برق به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ارمنستان و ترکیه انجام می شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه "تراز تجارت برق کشور همواره مثبت است"، گفت: در خصوص دریافت پول برق صادراتی با مشکلی مواجه نیستیم، اما روند تسویه کُند است و این کُندی موجب شده مطالبات تجمعی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیارد و 400 میلیون دلار حجم مطالبات ما از فروش برق به شرکت های طرف قراردادمان در کشورهای اطراف است.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با کاهش مشکلات مبادلات بانکی و با گشایش اعتبارات بانکی و بازشدن سوئیفت ها، این مشکلات حل شوند و شاید تسریع در روند تسویه پول برق به فروش رفته از سوی شرکت های خریدار باشیم.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید