Performancing Metrics

بحران ذخایر آب در ۲۱ دشت | اتاق خبر
کد خبر: 309074
تاریخ انتشار: 24 دی 1394 - 11:45
یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: ۲۱ دشت از ۴۰ محدوده مطالعاتی خراسان جنوبی ممنوعه و برداشت آب از این مناطق ممنوع است.

اتاق خبر: فاطمه شهابی فرد با اعلام اینکه دشت میغان-دهنو در استان خراسان جنوبی ممنوعه اعلام شد اظهارداشت: تحلیل داده‌های شبکه سنجش آب استان گویای افت سطح آب در دشت میغان-دهنو است و این افت آب مربوط به سال‌های ۸۵ تا ۹۴ است که به طور متوسط سالانه سطح آب زیرزمینی منطقه به میزان ۰.۲۲ متر و متوسط کسری حجم مخزن معادل ۴.۵ میلیون مترمکعب در سال بوده است.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وی افزود: بر اساس این گزارش دفتر مطالعات پایه آب منطقه‌ای استان، پیشنهاد ممنوعه شدن دشت میغان-دهنو را برای حفاظت و پیشگیری از خسارت بیشتر به مدیریت منابع آب کشور ارسال کرد که پس از پیگیری ها و انجام مراحل قانونی در آذرماه سال جاری با این پیشنهاد موافقت شد.

شهابی فرد گفت: برای جلوگیری از افزایش برداشت آب از این دشت بر اساس قانون توزیع عادلانه آب حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و احداث قنات یا هرگونه افزایش بهره برداری از منابع آب، در این دشت از تاریخ مذکور به مدت ۴ سال ممنوع است.

وی با اشاره به وجود ۴۰ محدوده مطالعاتی در استان تعداد دشت‌های ممنوعه را ۲۱ دشت اعلام و اضافه کرد: در این میان ۲ دشت سده و سرایان ممنوعه بحرانی است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید