Performancing Metrics

بانک های دولتی آماده اجرای پساتحریم شدند | اتاق خبر
کد خبر: 309113
تاریخ انتشار: 24 دی 1394 - 12:15
شروع سوئیفت بانکی یکی از مزیت های مهم پساتحریم برای واحدهای بانکی ایران در خارج از کشور است.

اتاق خبر: برات کریمی عصر روز چهارشنبه در آیین معارفه رئیس جدید امور شعب بانک ملی مازندران در ساری اظهارکرد : بانک ملی نیز به عنوان یکی از بانک های معتبر داخلی خود را برای اجرای برنامه های پساتحریم در حوزه مالی آماده کرده است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایلنا؛ وی اضافه کرد : با اجرای توافق برجام بخش زیادی از مشکلات مالی و اقتصادی ناشی از تحریم در حوزه بانکی و مالی کاهش خواهد یافت و ما شاهد رونق مالی و اقتصادی در کشور خواهیم بود.

این عضو هیات مدیره بانک ملی افزود: اگرچه با وجود تحریم نیز بانک های دولتی بخصوص بانک ملی شاهد موفقیت های خوبی بودند و کمک مالی نیز به بخش تولید و اقتصاد داشتند، ولی با اجرای برجام شاهد رشد سرمایه گذاری خارجی و بازگشایی واحدهای بانکی ایران در خارج کشور خواهیم بود.

وی شروع سوئیفت بانکی را یکی از مزیت های مهم پساتحریم برای واحدهای بانکی ایران در خارج از کشور اعلام کرد.

کریمی افزود : با اجرای تحریم بانکی از چند سال قبل تمام واحدهای بانکی ایران در خارج از کشور فعالیتشان متوقف شد و کارکرد ارزی کشور نیز با هزینه های مازاد تحمیلی از طرق دیگر انجام شده است.

وی با اشاره به این که بیشترین درآمد بانک های دولتی در کشورناشی درآمدهای ارزی است ، گفت : با تحریم ،درآمد بانک های دولتی ما ضعیف شده و بانک ها با چالش های زیادی مواجه شدند، که با اجرای برجام شاهد رونق مالی و سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور خواهیم بود.

*** افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور در پساتحریم

این عضو بانک ملی ایران پیش بینی کرد: با اجرای برجام و برداشتن تحریم های بین المللی میزان سرمایه گذاری خارجی نیز در کشور رونق می گیرد و بخش زیادی از مشکلات مالی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با این سرمایه گذاری ها کاهش خواهد یافت.

کریمی افزود : با تحقق این فرایند بانک های دولتی در کشور نیز می توانند خدمات مالی بهتری را به واحدهای تولیدی و اقتصادی کشور ارائه دهند.

در این آیین با قدردانی از زحمات هیبت الله ویسی که با 30 سال کار بانکی به بازنشستگی نائل شدند، اسلامیان به عنوان رئیس جدید امور شعب بانک ملی مازندران معرفی شد.

بانک ملی ایران با 150 شعبه و 50 باجه بانکی در مازندران خدمات مالی و بانکی به مشتریان ارائه می کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید