Performancing Metrics

آمادگی اسپانیا برای سرمایه گذاری در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 309197
تاریخ انتشار: 25 دی 1394 - 09:13
میزان نوشت: ایساک مارتین باربرو مدیرکل آژانس سرمایه گذاری و تجارت اسپانیا با علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در محل این بانک دیدار و گفتگو کرد.

اتاق خبر - در این دیدار که ادوارد لوپس بوستکس سفیر جدید اسپانیا در تهران نیز در آن حضور داشت، افخمی ضمن اعلام این که کشورمان قصد دارد در زمینه صنایع زیربنایی سرمایه گذاری کند این موضوع را فرصتی برای مشارکت شرکت‏های اسپانیایی برشمرد.

وی گفت: ما تاکنون گفتگوهای مفیدی با بانک‏های اروپایی داشته‏ایم و تعهدپذیری کشورمان در عرصه جهانی و برای ورود به عرصه تعاملات بین المللی بر همگان اثبات شده است.

افخمی در ادامه از قصد این بانک برای گسترش شعب بانک ایران و اروپا -که اکنون تنها در هامبورگ قرار دارد- به دیگر کشورهای اروپایی خبر داد و گفت مطابق قوانین سرمایه گذاری در ایران هرنوع مشارکت با کشورهای خارجی باید منجر به حمایت از بخش خصوصی و ورود دانش و فن‏‎آوری به کشورمان شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: شرایطی که پس از پایان چالش‏های سیاسی در خاورمیانه ، جهت بازسازی مناطق آسیب‏دیده برای ایران به وجود خواهد آمد فرصت مناسبی برای مشارکت اقتصادی دوکشور است.

در این دیدار ایساک مارتین باربرو نیز به تمایل کشورش برای تشویق شرکت‏های معتبر اسپانیایی در جهت سرمایه گذاری در زمینه های حمل و نقل، توریسم، انرژی‏های پاک و صنایع زیربنایی در ایران اشاره کرد و افزود : بی‏شک سرمایه گذاران اسپانیایی از این امر استقبال خواهند کرد.

ادواردو لوپس بوستکس نیز ضمن ابراز امیدواری برای ازمیان رفتن شکاف‏های علمی و فناوری تاکید کرد که ریسک موجود برای سرمایه گذاری در ایران باید به نحو موثری مدیریت شود.

سفیر اسپانیا با اعلام تمایل کشورش برای همکاری با ایران بیان داشت: ما توان سرمایه گذاری در بخش‏های مختلف اقتصادی با استانداردهای بین المللی را داریم.

وی گفت: با اجرای برنامه برجام سطح مناسبات بین دو کشور تا حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید