Performancing Metrics

سلاحی مرگبار برای حفاظت از کاخ کرملین | اتاق خبر
کد خبر: 309223
تاریخ انتشار: 26 دی 1394 - 06:43
بسیاری از ما حفاظت از کاخ‌ها و مراکز بزرگ سیاسی را وظیفه سربازان ورزیده می‌دانیم و می‌توانیم به‌خوبی یک ابر سرباز بزرگ را برای این کار در ذهن خود تصور کنیم ولی روسیه برای حفاظت از کاخ کرملین، گام‌هایی بزرگ‌تر از این را برداشته است

اتاق خبر - بسیاری از ما حفاظت از کاخ‌ها و مراکز بزرگ سیاسی را وظیفه سربازان ورزیده می‌دانیم و می‌توانیم به‌خوبی یک ابر سرباز بزرگ را برای این کار در ذهن خود تصور کنیم ولی روسیه برای حفاظت از کاخ کرملین، گام‌هایی بزرگ‌تر از این را برداشته است و اقدام به طراحی محصولاتی تلفیقی از تانک و پهپاد برای انجام این کار کرده است.

این سلاح مخوف در بالاترین سطح ممکن به تجهیزات مرگبار مجهز است و به‌خوبی می‌تواند هر هدف خطرسازی را در کسری از ثانیه مورد اصابت قرار دهد.

این محصول ویژه، Uran-9 نام دارد و می‌تواند دشمنانی به‌مراتب بزرگ‌تر از خود را از پای دربیاورد. طراح این جنگ‌افزار مخوف، یک شرکت مستقل اسلحه‌سازی به نام Rosoboronexport است که این محصول را بر اساس قراردادی با سازمان دفاع کشور روسیه، طراحی و تولید کرده است.

این تانک به یک سیستم شلیک 2A72 باقابلیت شلیک کردن گلوله‌هایی با کالیبر 30 میلی‌متری مجهز است و نرخ نواخت گلوله آن نیز برابر با 350 تا 400 بار در یک ثانیه است. علاوه بر این نیز این تفنگ مخوف را می‌توان با گلوله‌های انفجاری و گلوله‌هایی که قابلیت نفوذ به زره‌های حفاظتی دارند نیز آماده‌ به‌ کار کرد. در کنار این سلاح، یک تیربار 7.62 میلی‌متری به‌صورت موازی نصب‌ شده است که می‌تواند قدرت تخریب آن را چند برابر کند.

این وسیله به موشک‌های ضدتانک 9M120 مجهز بوده که می‌تواند قدرت آن‌ را در برابر تانک‌های بزرگ نیز افزایش دهد. چهار عدد از این موشک‌اندازها بر روی این تانک نصب‌شده‌اند که هر یک قابلیت مورد اصابت قرار دادن اهداف در فاصله 2.5 مایلی (4 کیلومتری) را دارند. ضریب موفقیت اصابت در این موشک‌اندازها نیز 90 درصد است.

البته این تانک تنها یک قدرت تهاجمی بسیار بالا نیست و ازنظر تدافعی نیز تدابیر ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته‌ شده است. بدنه این دستگاه از فناوری ویژه‌ای به نام reactive armor استفاده می‌کند که موجب می‌شود تا بتواند ضربات بسیار سنگین وارده از دشمنان را نیز تحمل کند.

این تانک‌ هم‌چنین به موشک‌های زمین به هوا مجهز بوده که می‌تواند هواپیماهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند را هدف قرار دهند. این موشک‌ها از نوع Igla-S بوده و می‌توانند اهدافی تا ارتفاع 1.86 مایل یا 3 کیلومتر از زمین را سرنگون سازند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید