Performancing Metrics

اخبار تایید نشده از مرگ سرکرده داعش در افغانستان | اتاق خبر
کد خبر: 309292
تاریخ انتشار: 26 دی 1394 - 12:13
تسنیم نوشت: در حالی که روز گذشته مقامات محلی ولایت ننگرهار از کشته‌شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان خبر دادند اما این اخبار با واکنش‌های متفاوت از جمله تکذیب آنها روبه‌رو شد.

اتاق خبر - معاون والی ننگرهار و ولسوال اچین روز گذشته از کشته شدن «حافظ سعید خان» سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان، با دوازده نفر از جنگجویانش در حمله هواپیماهای بدون سرنشین خبر دادند.

این در حالی است که «غالب مجاهد» فرماندار شهرستان اچین در ولایت ننگرهار، که روز گذشته خبر کشته شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان را منتشر و تأیید کرده بود، امروز به صدای آمریکا گفت که اطلاعات روز گذشته در مورد کشته شدن حافظ سعید خان، صحت نداشت و وی زنده است.



مجاهد افزود: در حملات هواپیماهای بدون سرنشین به تجمع اعضای مهم گروه ترویستی داعش در منطقه «وچ باندر» شهرستان اچین، 12 جنگجوی این گروه از جمله «شمس» یکی از فرماندهان کلیدی داعش در افغانستان، کشته شدند اما اطلاعات به ما رسیده در مورد کشته شدن حافظ سعید نادرست بوده و ما پس از به دست آوردن اطلاعات دقیق دریافتیم که سرکرده گروه تروریستی داعش کشته نشده است.

فرماندار شهرستان اچین ادامه داد که پسر «منگل باغ» یکی از فرماندهان طالبان پاکستان نیز در این حمله به‌شدت زخمی شد.

«محمد نعمان هاتفی» سخنگوی لشکر 201 سیلاب ارتش در شرق افغانستان نیز ضمن رد خبر مرگ حافظ سعید خان، گفت: این خبر نادرست است زیرا سرکرده گروه تروریستی داعش در پاکستان است.

این در حالی است که فضل هادی مسلم‌یار رئیس مجلس سنای افغانستان نیز گفت که جنگجویان گروه تروریستی داعش پس از کشته شدن حافظ سعید به کوه‌ها فرار کردند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که تاکنون گروه تروریستی داعش واکنشی به این اخبار نشان نداده است. سال گذشته نیز اخبار کشته شدن حافظ سعید خان منتشر شده بود که در نهایت تکذیب شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید