Performancing Metrics

تصویب بودجه ۹۵ به شب عید نمی‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 309340
تاریخ انتشار: 26 دی 1394 - 14:53
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه طبق قانون ۵۵روز زمان برای بررسی و تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نیاز داریم و انتخابات را هم در پیش داریم، گفت:با این تفاسیر، انتظار رسیدن بودجه تا قبل از شب عید به دست دولت بعید است.

اتاق خبر: غلامرضا مصباحی مقدم گفت : تاکنون  به طور رسمی از آمار و ارقام و اطلاعات بودجه  چیزی به دست ما  نرسیده و آنچه ذکر شده، همان چیزی است که سخنگوی دولت  به شکل رسانه ای مطرح کرده است و سخنان رئیس جمهور  که  25 درصد اتکای بودجه به درآمدهای نفتی خواهد بود. 

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزوود : البته گفته اند که این هفته - احتمالا سه شنبه - بودجه را به مجلس می دهند.

مصباحی مقدم ادامه داد : از طرفی در اظهارات سخنگوی دولت آمده است  که ما 201 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم کرد یعنی بخش تملک دارایی های سرمایه ای بودجه دولت،  201 هزار میلیارد تومان است .

این نماینده مجلس توضیح داد: گمان می کنم ، این ترکیبی از  تملک دارایی های سرمایه ای  در بودجه عمومی و  بودجه شرکت ها باشد  چون اگر مراد، بودجه عمومی باشد که حتما آمار و ارقام ، این نیست و این نحو بیان ، قدری غلط انداز است و  ما انتظار داریم اگر اظهاراتی هم می شود، شفاف باشد.

مصباحی مقدم اظهار داشت : تاکنون هرگاه صحبت از تملک دارایی های سرمایه ای  می شده ، ناظر به بودجه شرکت ها نبوده است چرا که بودجه شرکت ها بالاخره یک بودجه عظیمی است که هر ساله شرکت ها سرمایه گذاری می کنند  و موضوع تازه ای نیست؛ بنابراین،  اعداد و ارقام اینها را نباید در کنار اعداد و ارقام مربوط به طرح های عمرانی بخش بودجه عمومی کشور قرار داد و یکپارچه مطرح کرد.

وی همچنین درباره صحت و سقم اخبار  بودجه چند دوازدهم که به تازگی در برخی رسانه ها منتشر شده است، گفت: به هرحال تا بودجه داده نشود، خیلی برای ما معلوم نمی شود  اما اینکه بودجه چند دوازدهم را بخواهند بدهند، این مطابق قانون است.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس تصریح کرد: وقتی دولت ها بودجه را تا 15 آذر به مجلس ندهند ،  باید بر اساس آیین نامه داخلی مجلس که از نظر اعتبار، بعد از قانون اساسی بالاترین قانون کشور به حساب می آید، بودجه چند دوازدهم بدهند.

مصباحی مقدم افزود: اگر دولت ، بودجه کل کشور را بدهد، اما مجلس احیانا زمان کافی را برای بررسی آن در اختیار نداشه باشد، در آغاز سال آینده مواجه با بلاتکلیفی دستگاه ها می شویم.  بنابراین تا قبل از عید باید بودجه فروردین و اردیبهشت و یا خرداد کاملا مشخص باشد تا موافقتنامه ها هم مبادله شود و اول فروردین 95 دستگاه ها تکالیف خود را بدانند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: طبق قانون 55 روز زمان برای بررسی بودجه  لازم داریم  برای اینکه در کمیسیون ها از جمله کمیسیون تلفیق و صحن مجلس موارد و نکات مورد نظر را بگذرانیم به ویژه  آنکه انتخابات را هم در پیش داریم و نمی توان آن را نادیده گرفت. با این تفاسیر ،  این انتظار که بودجه آینده کشور تا قبل از شب عید به دست دولت برسد، بسیار بعید است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید