Performancing Metrics

ایران ۲ میلیارد دلار در کره جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 309371
تاریخ انتشار: 26 دی 1394 - 16:50
یک شرکت ایرانی قصد دارد در طی دهه آینده برای ساخت یک کارخانه داروسازی در کره جنوبی حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

اتاق خبر: در حالی که قرار است تحریم ها علیه ایران به زودی برداشته شود، انتظار می رود سرمایه گذاری ایران در استان شمالی چونگ چئونگ کره جنوبی به سرعت رشد کند.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ مقام صلاحیتدار منطقه آزاد اقتصادی چانگبوک گفت، یک شرکت ایرانی طرح هایی برای ساخت یک «انستیتوی تحقیقاتی مشترک طب سنتی ایرانی» در منطقه اوسونگ در شهر چئونگجو دارد.

این شرکت ایرانی و استان چونگ چئونگ کره در آوریل سال گذشته یادداشت تفاهمی را در زمینه سرمایه گذاری در چئونگجو امضا کرده اند و تنها اجرایی شدن این یادداشت تفاهم باقی مانده است.

بر اساس این توافق، این شرکت ایرانی انستیتوی مذکور را احداث و در طی دهه آینده برای ساخت یک کارخانه داروسازی حدود 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد. کارخانه داروسازی مذکور باید مجوز لازم را در زمینه فعالیت های تولید کالا (جی ا پی) از دولت کره جنوبی اخذ نماید.

طرف ایرانی قرار بوده تا مارس سال گذشته 2 میلیون دلار مورد نیاز برای ساخت این کارخانه را در کره سپرده گذاری کند، اما به دلیل تحریم های غرب نتوانسته این مبلغ را تامین نماید.

پروژه ساخت انستیتوی تحقیقاتی مذکور در اوسونگ اکنون پس از انعقاد توافق هسته ای ماه جولای، چراغ سبز لازم را برای اجرایی شدن دریافت کرده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید