Performancing Metrics

برجام در کانون توجه رسانه های غربی | اتاق خبر
کد خبر: 309374
تاریخ انتشار: 26 دی 1394 - 13:24
ایرنا نوشت: رسانه های تصویری سی.ان.ان و فرانس24 امروز شنبه در بخش خبری خود با تمرکز بر اجرای «برجام»، اقدام به پخش خبر و گزارش هایی در این زمینه کردند.

اتاق خبر - شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد: هم اکنون تمامی نگاه ها به امروز (شنبه) و وین معطوف است.
«فرد پلتن» Fred Pleitgen خبرنگار سی.ان.ان در برلین گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی برای برداشته شدن تحریم های ضد ایرانی، باید تایید کند که ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.


خبرنگار سی.ان.ان افزود: آخرین کاری که ایران باید انجام دهد، از کار انداختن راکتور اراک است که ایرانی ها می گویند آن را انجام داده اند.
به گزارش سی.ان.ان، اکنون تمامی توجهات به برداشته شدن تحریم ها در روز شنبه موکول شده است.
خبرنگار سی.ان.ان در ادامه گفت: با اعلام یکباره آژانس، تحریم ها فورا برداشته خواهد شد.
سی.ان.ان در مورد تاثیرهای اقتصادی برداشته شدن تحریم های ایران گفت: تهران انتظار دارد به 30 تا 50 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده دست پیدا کند و همچنین 500 هزار بشکه نفت به تولیدات نفت خود بیافزاید که شاهد تغییرات جهانی بهای نفت با ورود نفت ایران به بازارهای جهانی خواهیم بود.
این شبکه تلویزیونی افزود: همچنین انتظار می رود نظام بانکی الکترونیکی بین المللی یا «سوییفت» برای بانک های ایرانی که تا پیش از این تحت تحریم قرار گرفته اند و گردش مالی را برای دشوار ساخته بود، باز شود.

*** شبکه تلویزیونی فرانس 24: سرمایه گذاران غربی برای ورود به دومین کشور پرجمعیت خاورمیانه صف می بندند
شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز امروز (شنبه) با پرداختن به اجرای برجام و گزارش امروز آژانس اعلام کرد: برداشته شدن تحریم ها در بخش تجارت و گردشگری ایران، گشایش بزرگی بوجود خواهد آورد، زیرا برقرار شدن سوییفت و پذیرفته شدن کارت های اعتباری برای جهانگردی در ایران بسیار مهم است.
فرانس24 افزود: در حالیکه ایران برای برداشته شدن تحریم ها و بازشدن سیستم بانکی سوییفت آماده می شود، شرکت ها و سرمایه گذاران غربی برای ورود به دومین کشور پرجمعیت خاورمیانه به صف شده اند.
شبکه تلویزیونی فرانس 24 در ادامه گزارش داد: کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس برای تسهیل در انجام مراودات تجاری،گروه ائتلافی تجاری به نام 'اتاق بازرگانی اروپا- ایران' تشکیل داده اند.
شرکت های آمریکایی نیز برای ازسرگیری روابط با ایران باید مجوز ویژه دریافت کنند.
«رنه هارو» Rene Harun از 'اتاق بازرگانی آلمان- ایران' در تهران به فرانس 24 گفت: منافع زیادی برای آلمان در این بازار (ایران) وجود دارد که یک بازار بالقوه منطقه در آینده خواهد بود.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بامداد شنبه درصدر هیاتی مرکب از سید عباس عراقچی معاون خود و همچنین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و بهروز کمالوندی معاون وی وارد وین شد.
براساس پیش بینی های صورت گرفته، امروز (شنبه) با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام، ظریف و موگرینی در بیانیه مشترک روز اجرای برجام را اعلام خواهند کرد که طبق آن تمام تحریم های ضد ایرانی لغو می شود.
یک مقام سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که مقر سازمان ملل در ژنو برای میزبانی اجلاس ایران و 1+5 آماده می شود.
این مقام سازمان ملل افزود که مقام های آمریکایی از ما خواسته اند تا (برای برگزاری اجلاس) آماده باشیم و ما نیز از ساعت 12 ظهر امروز به وقت ژنو در شرایط آمادگی بسر ببریم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید