Performancing Metrics

خسروی تنها شخصیت سیاه «کیمیا» است | اتاق خبر
کد خبر: 309452
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1394 - 08:49
نقش خسروی تنها شخصیت حقیقی و سیاه مطلق در سریال 110 قسمتی «کیمیا» است.

به گزارش اتاق خبر، کوروش زارعی بازیگر مجموعه تلویزیونی «کیمیا» در خصوص ایفای نقش در این سریال 110 قسمتی گفت: کوروش زارعی بازیگر همان نقش خسروی یکی از سرهنگ‌ها و مقام عالی رتبه ساواک بود که با ماموریتی که سوی دستگاه سلطنتی به او و شهرام کامفر داده شد، به سرپرستی مشفق بزرگ وارد زندگی خانواده «کیمیا» شدند و داستان را به جلو سوق دادند.

 
وی ادامه داد: خسروی تنها شخصیت تمام منفی و سیاه است که با پرداخت خوب نویسنده، یک چهره حقیقی را به تصویر درمی‌آورد.
 
بازیگر مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» در خصوص پرداختن به نقش خسروی بیان کرد: خسروی اولین چهره حقیقی در سریال «کیمیا» بود که که از لحاظ رنگ به طور کامل تیره و سیاه است و از همان ابتدای ورودش به داستان زندگی خانواده کیمیا سرنوشتی معلوم در انتظارش است.
 
وی افزود: تمام تلاشم را کردم که با کمک مسعود بهبهانی‌نیا نویسنده و راهنمایی‌های جواد افشار، سرنوشت خسروی را با تنوع‌های لهجه‌ای و گریم که ایجاد کرده‌ایم در قالبی متفاوت ارائه بدهیم.
 
زارعی درباره تفاوت‌های لهجه و ادای صحیح آن در تیپ شخصیتی توضیح داد: در میانه داستان دیدیم که بعد از رفتن خسروی به جنوب با شخصیتی متفاوت به عنوان یکی از فرماندهان خلق عرب، با لهجه عربی در فاز دوم سریال «کیمیا» ظاهر شد. البته از ابتدا نویسنده زبان انگلیسی را برای خسروی در نظر گرفته بود؛ اما تمام تلاشم را کردم که با حضور خوب کارشناسان و مشاوران گویش در سریال، شخصیت خسروی عراقی را به خوبی ادا کنم.
 
بازیگر سریال «کیمیا» خاطرنشان کرد: من بازیگر هستم. چه در تئاتر،‌ چه در سینما و یا در تلویزیون عادت ندارم کم فروشی کنم و تمام تلاشم را می‌کنم که آنچه در توانم هست را به طور صحیح بیان کنم.
 
زارعی درباره بازخوردهای مثبت و منفی مردم گفت: مردم از لحاظ سطح هوشمندی، آگاهی و علمی از مرتبه بالایی برخوردار هستند و با تمام دقت نظر و نگاه‌های ریزبینانه سریال «کیمیا» را شاهد هستند.
 
وی به همکاری خود با جواد افشار و محمدرضا شفیعی اشاره کرد و گفت: پیش از این با هر دو عزیز هم آقای شفیعی و هم جواد افشار همکاری داشتم و افشار از دوستان خوب قدیمی‌ام است که مجموعه‌های تلویزیونی «غروب» و «جابربن حیان» را با او کار کرده بودم.
 
بازیگر مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» درباره بازخورد مخاطبان یادآور شد: کل سریال «کیمیا» به خوبی دیده شده است. تک تک اعضای هر خانواده ایرانی را درگیر خود کرده است و این موفقیت مجموعه تلویزیونی «کیمیا» را نشان می‌دهد.
 
وی افزود: سریال «کیمیا» با تمام شخصیت‌های ایرانی و عناصر ملی و مذهبی که دارد، توانسته مباحث مهم تاریخی را با زبان رئال و شیوا بیان کند و دغدغه‌های زندگی ایرانی را بر پایه احساسات عاطفی و استحکام خانواده‌های ایرانی را به تصویر بکشد.
 
زارعی تاکید کرد: هم سازندگان فرهنگی و هم مسئولین و قانون‌گذاران نباید اجازه بدهند که شبکه‌های غربی راه به خانواده‌های ایرانی پیدا کنند. ما انقلاب کردیم، 8 سال در مقابل دشمن بعثی و تمام دنیا ایستادیم و تمام کارشکنی و تحریم‌ها را متحمل شدیم؛ اما باز هم نتوانستند ما را از پای در بیاورند و به لطف خدا و اهل بیت (ع) همچنان با همان فرهنگ ایرانی زندگی می‌کنیم.
 
بازیگر سریال 110 قسمتی «کیمیا» در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه تلویزیونی «کیمیا» با به تصویر کشیدن و پرداختن به بانوان ایرانی و بررسی ابعاد و جایگاه زن در خانواده‌های ایرانی،‌ توانسته با بازی خوب مهراوه شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان و دیگر بانوان در این سریال 110 قسمتی به درستی این امر را نشان دهد.
 
لازم به ذکر است که مجموعه تلویزیونی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و به قلم مسعود بهبهانی‌نیا با ایفای نقش بازیگرانی چون مهراوه شریفی‌نیا،‌ آزیتا حاجیان، حسن پورشیرازی، علی شادمان، مهدی پاکدل، پوریا پورسرخ، رضا کیانیان و ... هر شب ساعت 21:30 دقیقه روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.
 
سریال «کیمیا» روایت زندگی دختری به نام «کیمیا» است که با کنجکاوی و پرسشگری‌هایی که دارد، زندگی خود را در سه برهه تاریخی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس و دوره معاصر بیان می‌کند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید