Performancing Metrics

دیگر کتاب‌های جنگ نمی‌خوانم | اتاق خبر
کد خبر: 309466
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1394 - 00:51
ابراهیم حاتمی‌کیا می‌گوید:‌ دیگر کتاب‌های جنگ نمی‌خوانم. کم می‌خوانم. مدت‌هاست کم می‌خوانم. تحمل‌شان برایم سخت شده است.

به گزارش اتاق خبر، رشد کتاب‌های خاطرات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در سال‌های گذشته موجی از علاقه‌مندی به آثار دفاع مقدس را به وجود آورده‌اند،‌ به ویژه این علاقه‌ در میان نسل‌هایی که جنگ را درک نکردند،‌ بیشتراست،‌ با این وجود این حوزه نیز از آسیب‌های خاص خود مصون نمانده است.

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردانی که اغلب او را با سینمای دفاع مقدس می‌‌شناسندف‌ در کانال تلگرامی خود درباره کتاب‌های دفاع مقدس چنین نوشته است:‌

«دیگر کتاب‌های جنگ نمی‌خوانم. کم می‌خوانم. مدت‌هاست کم می‌خوانم. تحمل‌شان برایم سخت شده. همه‌شان مثل هم‌اند. انگار آن آدم‌ها همه مثل هم بودند. چطور ممکن است مثل هم بوده باشند؟ مگر می‌شود مثل هم بوده باشند؟ مگر می‌شود آن‌هایی که مهر 1359 در حسینیه الهادی تهران‌پارس دیدم و قرار بود فردا صبحش با قطار به اندیمشک و اهواز اعزام شوند، مثل هم بوده باشند؟ کدام‌شان شبیه من بود؟ من شبیه کدام‌شان بودم؟ یک پسرک لق‌لقوی لاغر چشم‌زاغ خجالتی و گوشه‌گیر از محله پامنار که با سلام و صلوات و اشک و آه مادر و پنج‌تا خواهرش که داشتند تنها برادرشان را می‌فرستادند جایی که ممکن بود برنگردد، آمده بود وسط بچه‌های قلچماق جوادیه و تهران‌پارس و نارمک و نازی‌آباد که حتما خیلی‌هایشان تا به حال تا کرج هم نرفته بودند و حالا داشتند می‌رفتند جنگ و حتما هر کدام قصه‌ خودشان را داشتند.»

منبع:تسنيم

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید