Performancing Metrics

چراغ سبز روسیه برای کمک به افزایش قیمت نفت | اتاق خبر
کد خبر: 309805
تاریخ انتشار: 27 دی 1394 - 19:57
شرکت دولتی خط لوله ترانس نفت روسیه گفت: شرکت های نفتی روسیه ممکن است صادرات نفت خود را در سال ۲۰۱۶ به میزان ۶.۴ درصد برابر با ۴۵۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

اتاق خبر: در حالی که همه نگران تبعات لغو تحریم های ایران بر بازار نفت هستند، ممکن است یک ناجی غیرمنتظره برای بازار نفت وجود داشته باشد و آن روسیه است.
بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ به گفته اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالایی ساکسو بانک، روسیه نه تنها نگفته که در آستانه کاهش تولید قرار دارد، بلکه این کشور ممکن است مجموعه ای از واکنش ها را به کاهش تولید از سوی دیگر تولید کنندگان نشان دهد.
این ارزیابی از سوی وی پس از آن صورت گرفته که شرکت دولتی خط لوله ترانس نفت روسیه گفته، شرکت های نفتی روسیه ممکن است صادرات نفت خود را در سال 2016 به میزان 6.4 درصد کاهش دهند.
وی افزود: «روسیه دارد سیگنالی برای سعودی ها ارسال می کند و می گوید، خیلی خوب دوستان. شاید ما باید در مورد قیمت های نفت مجددا بیاندیشیم، زیرا اکنون قیمت ها از اوایل دسامبر تاکنون یک سوم دیگر کاهش یافته و این به نحوی دیوانه وار دارد (به ما) آسیب می زند. بنابراین اتخاذ موضعی به این مضمون از سوی روسیه می تواند تاثیر داشته باشد.»
با وجود رسیدن قیمت نفت به زیر 30 دلار از بالای 100 دلار در تابستان 2014، عربستان در ماه های اخیر تولید خود را بالا نگه داشته است. این تا حد زیادی ناشی از تولید بالای نفت شیل آمریکا و نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا در شرایط افت رشد اقتصاد جهانی است.
هانسن افزود: «اگر ما شاهد کاهش تولید روسیه باشیم، آنگاه مطمئنا این اولین گام از گام های فراوان مورد نیاز برای تثبیت بازارها خواهد بود.»
«آنگاه اوپک هم باید برای مقابله با فزونی عرضه همکاری کند و شاید اگر آنها بهانه ای از خارج اوپک دریافت کنند، این اتفاق رخ دهد. عربستان سرمایه گذاری زیادی روی این مسئله کرده و اگر شاخه زیونی از بیرون اوپک به آنها داده شود، من فکر می کنم آنها آن را خواهند پذیرفت.»
بر اساس این گزارش، در شرایط فعلی، کاهش 6.4 درصدی صادرات نفت روسیه به معنای کاهش روزانه 450 هزار بشکه ای صادرات این کشور خواهد بود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید