Performancing Metrics

امیدواریم با اجرای برجام موانع اقتصادی کشور برطرف شود | اتاق خبر
کد خبر: 309828
تاریخ انتشار: 27 دی 1394 - 21:01
وزیر نیرو ضمن تبریک برجام گفت: امیدواریم با اجرای برجام یک به یک موانع اقتصادی کشور برطرف شود.

اتاق خبر: حمید چیت‌چیان در حاشیه دیدار با وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به ملت ایران به مناسبت اتمام موفقیت آمیزمذاکرات هسته‌ای، اظهار امیدواری کرد که با اجرای برجام موانعی که در مسیر توسعه‌های همکاری اقتصادی با سایر کشورها وجود داشته برطرف شود.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ چیت چیان از تفاهم ایران و جمهوری چک برای همکاری‌های مشترک در پنج زمینه در بخش نیرو خبر داد و افزود: زمینه‌های همکاری دو طرف در بخش‌های «هوشمندسازی شبکه برق، ارتقای ولتاژ شبکه‌های انتقال، سیستم‌های تصفیه آب، سیستم‌های تصفیه فاضلاب و سیستم‌های مرتبط با محیط زیست» خواهد بود.

به گفته وی ایران و چک در چارچوب کمیسیون مشترک، یک کمیته ویژه انرژی تشکیل خواهند داد و معاون انرژی وزیر صنعت و تجارت این کشور به زودی به ایران سفر خواهد کرد البته گفت‌وگوها در حال حاضر در مراحل ابتدایی کار بوده و هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده است.

همچنین جان ملادک وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک نیز با تبریک آغار اجرای برجام، گفت: تحقق این مهم بر روابط اقتصادی و تجاری کشور تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته وی تجارت دو جانبه ایران و جمهوری چک در سال های گذشته رقم بالایی بود اما در چند سال اخیر به صورت غیرمستقیم و از طریق آذربایجان و امارات انجام می‌شد که به سطح نازل 35 میلیون دلار در سال رسیده بود و امیدواریم تجارت دوجانبه دو کشور در آینده نزدیک به ویژه در بخش های انرژی، الکتریسیته و برق احیا شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید