Performancing Metrics

برجام بهره‌وری نیرو را ارتقاء می‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 309949
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 09:07
معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی گفت: برجام موجب افزایش بهره‌وری در انتقال، تولید، توزیع و همچنین افزایش صادرات می‌شود.

اتاق خبر: علیرضا دائمی با اشاره به مشکلات وزارت نیرو در بخش مالی گفت: در بحث توسعه، خدمات فنی و صادرات این خدمات به کشورهای همسایه با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌ایم که یکی از نتایج تحریم کاهش هزینه‌های صادرات و مراودات آن است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی با بیان این‌که پس از لغو تحریم‌ها باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری در این زمینه صورت بگیرد، اظهار کرد: در حوزه‌ آب و برق توانایی‌های زیادی در شرکت‌ها و مجموعه‌های کشور وجود دارد، لذا امیدواریم بتوانیم از این فرصت پیش آمده به نحو احسن استفاده کنیم.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی جوانان متخصص ایرانی پتانسیل بالایی برای ارتقاء توسعه و افزایش راندمان حوزه نیرو دارد، لذا انتظار می‌رود که بتوانیم میزان بهره‌وری در حوزه نیرو را در سه بخش تولید، انتقال و توزیع ارتقاء دهیم.

دائمی یکی دیگر از لزوم بهره‌گیری از فرصت برجام را دست یافتن به دانش فنی عنوان و اظهار کرد: باید با استفاده از شرایط جدید بتوانیم میزان بهره‌وری از پتانسیل‌های موجود را ارتقاء دهیم.

وی با بیان این‌که تاکنون از فناوری‌های نوین آنطور که باید استفاده نمی‌شد، ادامه داد: با توجه به این‌که صنایع ما صنایع نوپایی هستند باید بتوانیم این صنایع را ارتقاء و با جایگزینی آنها موجب افزایش بهره‌وری شویم.

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته می‌توانیم در یک بازه بلندمدت در برنامه پنجم تحول اساسی را در حوزه انرژی و به طور اخص مصرف آب داشته باشیم.

دائمی با بیان این‌که در حوزه برق برنامه این است که تبدیل انرژی از 37 درصد به بالای 40 درصد برسد، گفت: امیدواریم که بتوانیم از فرصت‌های پیش‌روی برجام نهایت استفاده را بکنیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید