Performancing Metrics

اجرایی شدن برجام نشانه برتری دیپلماسی در حل مسایل جهانی است | اتاق خبر
کد خبر: 309982
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 10:48
مقام ارشد روس:
«کنستانتین کاساچیف» رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) اعلام کرد: اجرای برجام در مورد حل و فصل مساله برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم های این کشور، نمونه ای از برتری شیوه دیپلماتیک برای حل مسایل جهانی است.

به گزارش اتاق خبر، «کاساچیف» امروز (دوشنبه) به خبرگزاری ایتارتاس گفت: حل و فصل مسایل پیرامون برنامه هسته ای ایران به گونه ای که قابل قبول تمام طرف های ذینفع بوده و مورد تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفته، پیروزی مشترک تمام شرکت کنندگان در مذاکرات بوده است.
وی اضافه کرد: این موفقیت بزرگ تا اندازه ای در نتیجه همکاری های نزدیک و توام با اعتماد مقامهای روسیه و آمریکا به دست آمد.
رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه یادآوری کرد: پس از آن که یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای کامل مفاد توافقنامه اتمی از سوی ایران را اعلام کرد، اتحادیه اروپا تمامی تحریم ها و آمریکا بخشی از تحریم های اعمال شده در مورد ایران را لغو کردند.
وی ادامه داد: اجرای برجام و لغو تحریم ها نمونه ای از برتری مذاکره و دیپلماسی بر تاکتیک فشار و تحریم است که آمریکا در مدت بسیار طولانی در مورد ایران به کار گرفته است و به همین دلیل چنین شیوه ای باید برای حل مسایل دیگر به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.
کاساچیف گفت: مقامهای شورای فدراسیون برجام را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و به این نتیجه رسیدند که این سند شفاف و بطور کامل قابل اجرا است.
وی تصریح کرد: روسیه از این توافقنامه از جمله با اقدامات عملی حمایت خواهد کرد و لغو تحریم ها در مورد ایران نخستین گام در این مسیر است.
رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) پیش تر توافق میان ایران و گروه 1+5 را از مهم ترین رویدادهای مثبت سال 2015 خوانده و در عین حال خاطرنشان کرده بود 'برجام واقعه مثبت دیگری درعرصه سیاست خارجی روسیه بود'.
کاساچیف همچنین گفت: تاثیرات مثبت بازگشت ایران به صحنه جهانی به عنوان یک بازیگر تمام عیار بیش از دیگر امور جالب خواهد بود.
مقام پارلمانی روس به اظهارات برخی کارشناسان این کشور در مورد عواقب منفی توافق جامع برای اقتصاد روسیه اشاره کرده و اظهار داشت: این اظهارات پیش پاافتاده در ماه آوریل هم در مورد احتمال بروز مشکلات برای اقتصاد روسیه بیان شد و برخی رقابت فرضی ایران و روسیه در بخش نفت و گاز را پیش بینی کرده بودند.
وی گفت: همین افراد پیش از آن پیش بینی کرده بودند که کوبا پس از توافق تاریخی با واشنگتن بزودی به گرانترین کشور در آمریکای لاتین تبدیل می شود.
کاساچیف افزود: در هر دو مورد پیش بینی های بدبینانه را نمی پذیرم زیرا روسیه همراه با ایران و کوبا از آزمون های سنگین تر از آن عبور کرده اند.

 

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید