Performancing Metrics

سوییس، برخی تحریم‌های ایران را لغو کرد | اتاق خبر
کد خبر: 309985
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 13:25
اعتماد نوشت:شورای وزیران سوییس ضمن استقبال از آغاز رسمی اجرای برجام اعلام کرد که همراستا با سازمان ملل و اتحادیه اروپا، برخی تحریم‌های ایران را لغو کرده است.

اتاق خبر - به گزارش پايگاه «سوييس اينفو»، دولت سوييس همراستا با اقدامات سازمان ملل و اتحاديه اروپا، برخي تحريم‌هاي اقتصادي اين كشور ضد ايران را لغو كرد. 

در بيانيه شوراي وزيران سوييس ضمن استقبال از اجراي رسمي برجام، به كشورهاي عضو گروه ١+٥ و همچنين ايران به خاطر موفقيت‌شان در مذاكرات تبريك گفته شده است. شوراي وزيران سوييس كه پيش از اين در ۱۱ نوامبر اقدام به تعليق برخي تحريم‌هاي ايران كرده بود، از لغو اين تحريم‌ها از نيمه شب يكشنبه خبر داده است.

در همين حال محمد نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت نيز از مذاكره با سوييس و ۲۰ عضو براي پيوستن به سازمان تجارت جهاني خبر داده و گفته است: «در پيوستن به اين سازمان، مشكل فني نداريم بلكه مشكل سياسي سبب نپيوستن ما به اين سازمان شده است. به تازگي براي پيوستن به اين سازمان با كشور سوييس مذاكرات خود را آغاز كرده‌ايم و در كنار آن مذاكراتي نيز با ٢٠ عضو و دبيركل سازمان جهاني تجارت داشته‌ايم كه وي از پيوستن ايران حمايت كرد. بعيد مي‌دانم مخالفتي براي پيوستن ايران مطرح شود.» 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید