Performancing Metrics

تاکید دولت کانادا بر ازسرگیری سریع روابط اقتصادی با ایران | اتاق خبر
کد خبر: 310095
تاریخ انتشار: 28 دی 1394 - 18:31
وزیر خارجه کانادا با تاکید بر لزوم از سرگیری سریع روابط اقتصادی کشورش با ایران گفت: « اگر کشورهای دیگر قبل از ما اقدام کنند، این به صنعت ما کمکی نخواهد کرد.»

اتاق خبر: لغو تحریم های ایران احتمالا تاثیری منفی بر اقتصاد کانادا خواهد داشت.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ جیمز کولمن، استاد حقوق و تجارت دانشگاه کالیاری در این باره گفت، قیمت نفت احتمالا به دلیل افزایش تولید نفت ایران کاهش خواهد یافت.

وی افزود: «این مسئله احتمالا تاثیر مشابهی بر ارزش دلار کانادا خواهد گذاشت. البته این عامل قبلا بخشی از این تاثیر خود را بر جای گذاشته است. اما فشار همچنان ادامه خواهد داشت و بخشی از آن بستگی به این خواهد داشت که ایران با چه سرعتی بتواند تولید خود را افزایش دهد.»

در حال حاضر ایران روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت صادر می کند که بسیار کمتر از دوره قبل از تحریم هاست.

به عقیده کولمن، ارزش دلار کانادا کاهش بیشتری نخواهد یافت، مگر اینکه یک تحول اقتصادی جدید در اقتصاد جهانی ایجاد شود.

بر اساس این گزارش استفانه دیون، وزیر امور خارجه کانادا گفت، کشورش باید «به شکلی به موقع» در مورد تحریم های کانادا علیه ایران تصمیم گیری کند، به نحوی که شرکت های کانادایی که برای از سر گیری تجارت با ایران عجله دارند، متضرر نشوند.

وی افزود: «زیرا اگر کشورهای دیگر قبل از ما اقدام کنند، این به صنعت ما کمکی نخواهد کرد.»

وزیر خارجه کانادا با ابراز نگرانی نسبت به عدم لغو تحریم ها علیه ایران از سوی کشورش گفت، این کار شرایطی را ایجاد خواهد کرد که «درآن شرکت های کانادایی تنها شرکت هایی خواهند بود که (به بازار ایران) دسترسی نخواهند داشت.»

دولت جاستین ترودو در حال طراحی برنامه هایی برای گسترش روابط دیپلماتیک با ایران است. در سال 2012، دولت قبلی کانادا تمام روابط دیپلماتیک خود با ایران را به حالت تعلیق درآورد و سفارت کانادا در تهران را تعطیل کرد.

رهبر حزب لیبرال قبل از انتخابات ماه اکتبر گفته بود که قصد دارد سفارت کانادا در ایران را مجددا برقرار کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید