Performancing Metrics

امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و هند در زمینه فناوری اطلاعات | اتاق خبر
کد خبر: 310164
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 02:55
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: دور تازه ای از روابط ایران و هند بویژه در بخش علمی و فناوری اطلاعات آغاز شده و این می تواند زمینه تحولات شگرف برای ملت های دو کشور و موثر برای استان زنجان باشد.

به گزارش اتاق خبر  و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید فرخی مدیر کل ICT استان زنجان که برای شرکت در نشست سرمایه گذاری های هند و به منظور معرفی ظرفیت ها در قالب هیات اقتصادی علمی فناوری به آندرا پرادش سفر کرده بود، گفت: در این نشست، دو طرف توانمندی های خود را در بخش های مختلف علمی، فناوری اطلاعات و اقتصادی ارائه کردند و قرار شد از همه ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری ها بین زنجان و آندرا پرادش استفاده شود.

فرخی از علاقه گسترده فعالان بخش ICT آندرا پرادش برای همکاری با زنجان خبر داد و افزود: دور تازه ای از روابط ایران و هند به ویژه در بخش علمی و فناوری آغاز شده و این می تواند زمینه ساز تحولاتی شگرف برای ملت های دو کشور و موثر برای منطقه باشد.

وی با اشاره به تصمیم دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ در زمینه انتخاب زنجان بعنوان قطب برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات کشور، همکاری با ایالت آندرا پرادش را گام مهمی برای دستیابی به این هدف دانست و اظهار داشت: پیشرفت همه جانبه نیازمند حرکت هایی در داخل و خارج و نیز توسعه اقتصاد دانش بنیان است و گسترش همکاری های علمی و فناوری با کشوره های منطقه در همین راستا صورت می گیرد.

مدیر کل ICT زنجان با اشاره به برگزاری جلساتی در حاشیه این نشست با فعالان حوزه IT هند، این اقدامات را فرصت مناسبی برای جلب سرمایه گذار در زنجان دانست و افزود : با توجه به ظرفیت های مناسبی که در دو طرف وجود دارد می توان گفت زمینه مناسبی برای گسترش روابط میان ایالت های آندرا پرادش و تلنگانا و استان زنجان بوجود آمده است.

فرخی بحث و تبادل نظر با فعالان بخش های علمی و فناوری اطلاعات آندرا پرادش در خصوص تولید نرم افزارهای دو زبانه و ایجاد نمایندگی های شرکت های بزرگ ICT را دیگر دستاورد این سفر برشمرد.

در این سفر که جهت شرکت در اجلاس سرمایه گذاری آندرا پرادش و با هدف پیگیری استقرار صنایع IT در استان زنجان صورت گرفت، مقامات هندی در زمینه اعزام کوتاه مدت تعدادی از کارشناسان استانی به حیدرآباد برای تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه فناوری اطلاعات موافقت کردند.

اجلاس سرمایه گذاری ایالت آندراپرادش در شهر وایزک این ایالت با شرکت تعدادی از وزرای دولت مرکزی و سرمایه گذاران بخش خصوص و مقامات محلی هفته گذشته از مورخ ۲۰ الی ۲۲ دی ماه برگزار شد. انصاری استاندار زنجان به همراه مدیران و کارشناسان اقتصادی استان نیز در این اجلاس حضور داشتند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید