Performancing Metrics

آژانس به وظیفه خود در توسعه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای پایبند باشد | اتاق خبر
کد خبر: 310206
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 04:33
روحانی در دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی:
رییس‌ جمهور گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنار وظیفه پایش و نظارت بر فعالیت‌‌ها، به دیگر وظایف به ویژه در زمینه انتقال فناوری پیشرفته صلح‌آمیز هسته‌ای و نیز امنیت فناوری‌های هسته‌ای هم فعال باشد و در این بخش ها به گونه‌ای یکسان با اعضا رفتار نماید.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌حسن روحانی عصر روز دوشنبه در دیدار یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران را یکی از نمونه‌های مهم در تاریخ دیپلماسی معاصر دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های خود را با آژانس بین‌المللی اتمی ادامه خواهد داد و به تعهدات خود در برجام تا زمانی که  طرف مقابل به تعهدات خود پایبند باشد، متعهد خواهد ماند.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای‌اش متعهد بوده و خواهد بود، تصریح کرد: حتی اگر روزی ان‌پی‌تی‌، پادمان و نظارتی از سوی آژانس بین‌المللی اتمی نیز وجود نداشته باشد، از لحاظ دینی و اخلاقی خود را متعهد می‌دانیم که به سمت سلاح کشتار جمعی منحرف نشویم.

روحانی در ادامه با یادآوری مسئولیت‌ها و وظایف آژانس بین‌المللی اتمی در قبال اعضای این نهاد، اظهار داشت: آژانس همچنان که طبق اساسنامه در زمینه پایش و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای تلاش می‌کند، وظیفه دارد در انتقال فناوری‌های پیشرفته صلح‌آمیز نیز به سایر کشورها کمک کند.

رییس‌ جمهوری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضوی متعهد در آژانس بین‌المللی اتمی انتظار دارد در خصوص فناوری‌های صلح‌آمیز و نوین صنعت هسته‌ای عضوی فعال در عرصه جهانی باشد و آژانس نیز از این حضور حمایت نماید.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار برجام را یک رویداد بزرگ دانست و با تبریک این موفقیت بزرگ هسته‌ای به دکتر روحانی و ملت ایران، اظهار داشت: آژانس و خود بنده متعهد هستیم تا در خصوص اجرای برجام رویکردی حقوقی، بی‌طرفانه و غیرسیاسی داشته باشیم و علاقه مند هستیم همکاری های خود با تهران را در جهت اعتماد‌سازی هر چه بیشتر گسترش دهیم.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر موافقت کامل خود با سخنان  رییس جمهوری کشورمان در خصوص وظایف و مسئولیت‌های یکسان آژانس در قبال کشورهای عضو، گفت: مسئولیت آژانس فقط در خصوص صلح نیست، بلکه در زمینه توسعه فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نیز وظایفی برعهده دارد و باید نسبت به انتقال فناوری‌های جدید از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه کمک کند.

یوکیا آمانو در خصوص امنیت فعالیت‌های هسته‌ای نیز گفت: در فضای جدیدی که بوجود آمده در این زمینه می‌توانیم همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشیم.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید