Performancing Metrics

آمادگی کانادا برای برقراری روابط دیپلماتیک با ایران | اتاق خبر
کد خبر: 310282
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 15:23
خبرگزاری فرانسه امروز از جاستین ترودو نخست وزیر لیبرال کانادا نقل کرد که این کشور پس از چهار سال قطع رابطه، آماده برقراری روابط دیپلماتیک با ایران است.

به گزارش اتاق خبر ،ترودو با اشاره به انجام تعهدات ایران در چارچوب برجام گفت: 'ایران گام مهمی به سوی احترام به انتظارات بین المللی برداشته است.'
ترودو گفت:'حرکت ایران اقدامی مثبت است و انتظار دارم که پیوندهای دیپلماتیک میان ایران و کانادا برقرار شود.'
وی افزود: 'در هفته های آتی به طور حتم در مورد این موضوع در هیأت دولت گفتگو خواهیم کرد.'
دولت محافظه کار سابق کانادا ( استفان هارپر) در شهریور 1391 روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.
به گزارش ایرنا، روزنامه کانادایی گلوب اند میل دیروز نوشت به نظر می رسد که دولت کانادا آماده است تا برخی از تحریم های ایران را بردارد. استفان دیون (Stéphane Dion) وزیر امور خارجه کانادا می گوید که اگر اتاوا مانند قدرتهای جهانی موانع تجارت با ایران را برندارد، ممکن است ضرر کند.
دیون روز یکشنبه گفت که هنوز تصمیمی در مورد تحریم ها گرفته نشده است و نخست وزیر کانادا است که باید چراغ سبز پیروی از واشنگتن و بروکسل را در رفع تحریم ها بدهد.
دیون گفت که کانادا باید در زمان مناسب تصمیم گیری کند تا شرکت های کانادایی در این هجوم به ایران برای آغاز تجارت میلیاردها دلاری زیان نبینند.
وی افزود: اگر کشورهای دیگر از ما جلو بزنند صنایع ما سودی نمی کنند.
وزیر امور خارجه کانادا در مورد رفع نکردن تحریم ها ابراز نگرانی کرد و گفت که این امر وضعیتی را پدید می آورد که فقط شرکت های کانادایی به بازار ایران دسترسی نخواهند داشت. او گفت که تحریم های اقتصادی کانادا هنگامی که دیگر کشورها تمهیدات خود را لغو می کنند، موثر نخواهد بود.
دولت محافظه کار کانادا علاوه بر اینکه به بهانه برنامه هسته ای از تحریم های ضد ایرانی غرب پیروی می کرد، خود نیز تحریم های یک جانبه ای را علیه ایران وضع کرده است.

 

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید