Performancing Metrics

4 روش برای زیباتر کردن لبخندهایتان | اتاق خبر
کد خبر: 310285
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 09:37
یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که اغلب افراد از آن رنج می‌برند، زرد شدن تدریجی دندان‌ها است. زرد شدن دندان‌ها به دلایل مختلفی رخ می‌دهد.

به گزارش اتاق خبر،داشتن یک لبخند زیبا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ فرم لبخند شما و سلامت دندان‌هایتان یکی از اولین چیزهایی است که افراد غریبه شما را بر اساس آن قضاوت می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که اغلب افراد از آن رنج می‌برند، زرد شدن تدریجی دندان‌ها است. زرد شدن دندان‌ها به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. این معضل باعث شده که استفاده از محصولات سفید کننده دندان و میزان مراجعه به دندانپزشکان زیبایی تا حد قابل توجهی افزایش یابد. در ادامه، راهکارهای مختلفی برای سفید کردن و جلوگیری از زرد شدن دندان‌ها ارائه شده است که می‌توانید در خانه انجام دهید.
۱- پیشگیری از دندان قروچه با خریدن محافظ دهان و دندان
آیا می‌دانید چه عاملی باعث زرد شدن دندان‌هایتان می‌شود؟ در واقع، این همان بافت داخلی یا عاج دندان است که با افزایش سن به رنگ زرد در می‌آید. زردی دندان‌ها با تحلیل بردن مینای دندان، بر فرم لبخند شما اثر می‌گذارد. بنابراین، وقتی دندان‌هایتان را روی هم می‌سایید، در واقع فشار مضاعفی به مینای دندان وارد می‌کنید. افرادی که دندان قروچه می‌کنند، فشاری معادل فشار لازم برای شکستن یک گردوی واقعی را به دندان‌های خود وارد می‌سازند. بنابراین، اگر از زردی دندان رنج می‌برید و دندان قروچه می‌کنید، بهتر است یک محافظ دهان و دندان بخرید تا از شدت فشارهای وارده بر دندان‌ها کاسته شود.
۲-استفاده دوره‌ای از خمیر دندان‌های سفید کننده
یکی از راهکارهایی که برای مقابله با زردی دندان‌ها در پیش گرفته می‌شود، استفاده از خمیر دندان‌های سفید کننده است. شما می‌توانید با یک دندانپزشک زیبایی مشورت کنید یا به سادگی در اینترنت جستجو کنید تا با بهترین خمیر دندان‌های سفید کننده آشنا شوید. از این خمیر دندان‌ها باید یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. چون استفاده بیش از اندازه از این خمیر دندان‌ها باعث افزایش حساسیت دندان‌ها می‌شود.
۳- یک رژیم غذایی سالم تنظیم کنید
مهم‌ترین کاری که می‌توانید جهت حفظ سلامت دندان‌های خود انجام دهید این است که بر اساس یک رژیم غذایی سالم غذا بخورید. زرد شدن دندان‌ها گاها به دلیل سوء تغذیه و نرسیدن مواد مغذی کافی به بدن رخ می‌دهد. دندان‌ها از بافت‌های زنده تشکیل شده‌اند؛ در این صورت، اگر تغذیه مناسبی نداشته باشید، باعث می‌شوید که عاج دندان به تدریج زرد شود. ترکیبات شیمیایی بسیاری برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد، اما باید بدانید که عاج دندان‌ها به مرور از رنگ اصلی‌شان فاصله می‌گیرند. بنابراین، با رعایت یک رژیم غذایی مناسب، از هماهنگی دهان و بدن‌تان اطمینان یابید.
۴- در مصرف نوشیدنی مراقب باشید
در تنظیم رژیم غذایی باید به نوشیدنی‌های مصرفی نیز توجه کنید. قهوه بیشترین تاثیر را بر رنگ دندان‌ها می‌گذارد. نوشابه‌های شیرین مثل سودا، آب میوه و حتی بعضی از نوشیدنی‌های ورزشی که سطح اسیدیته بالایی دارند نیز به دندان‌ها آسیب می‌رسانند. نوشیدنی‌های گازدار لذت بخش‌‌اند، اما در طولانی مدت به مینای دندان آسیب می‌رسانند. بهتر است آب بنوشید، اما اگر مجبورید از میان یکی از نوشیدنی‌های فوق یکی را انتخاب کنید، سعی کنید آن را با نی بنوشید. نی باعث می‌شود که مایعات بدون تماس با مینا از دندان‌های شما عبور کنند. در هر صورت، بهتر است نوشیدنی‌های شیرین و گازدار را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید