Performancing Metrics

اعلام آمادگی بانک شهر برای فروش قسطی مسکن با کارمزد ۲ درصد | اتاق خبر
کد خبر: 310418
تاریخ انتشار: 29 دی 1394 - 21:38
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران از اعلام آمادگی بانک شهر برای فروش قسطی مسکن با کارمزد ۲ درصدی خبر داد و گفت: بحث فروش قسطی مسکن بدون ارزیابی از سوی کانون انبوه‌سازان مطرح شد.

اتاق خبر: حسن محتشم در نشست خبری با اشاره به این که بحث فروش قسطی مسکن بدون ارزیابی از سوی کانون سراسری انبوه‌سازان مطرح شد در پاسخ به تسنیم، اظهار کرد: بانک شهر برای فروش قسطی مسکن اعلام آمادگی کرده است که البته  تفاهمنامه آنرا هنوز امضا نشده است.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی در پاسخ به این پرسش که کارمزد مد نظر این بانک برای طرح مذکور چه رقمی است،تصریح کرد: توافق درصدی نکرده‌ایم اما مطمئنا کارمزد این طرح بین 2 تا 3 درصد خواهد بود.

وی با یادآوری این‌که فروش قسطی مسکن سال گذشته مطرح شد، گفت: به دنبال این بودند که به صورت لیزینگ با مجوز بانک مرکزی این کار را انجام دهند که در ادامه دیدند نیازی به این مجوز نیست.

وی یادآور شد: برای تضمین خریدار و فروشنده نیاز به کارگزار معتمد بود که بهترین آن بانک مسکن بود که البته سایر بانک‌ها نیز می‌توانند به‌عنوان کارگزار عمل کنند. بانک مسکن در این زمینه اشتباه کرده و عدد 100 میلیون تومان را با کارمزد 6 درصدی مطرح کرد.

وی با تاکید بر این‌که فروش قسطی مسکن باید با کارمزد 2 درصد اجرایی شود که مطمئنم بانک‌های خصوصی با کارمزد پایین‌تری این کار را انجام می‌دهند، گفت: مخاطب این برنامه خریداران با درآمد بالا هستند و باید ماهانه 3 میلوین تومان پرداخت کنند.

وی همچنین با اشاره به این‌که ساخت و ساز در سه سال اخیر در رکود به سر می‌برد، گفت: راهکارهای ارائه شده در این مدت  به صورت مُسکن عمل کرده و تاثیر در خروج از رکود نداشته است.

وی با تاکید بر این‌که راهکارها تاثیر نسبی بر بازار داشته ولی دوباره تحلیل رفته است، گفت: برجام بخش ساختمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد چون پول‌های بلوک شده به کشور باز می‌گردد. پس از برجام سرمایه‌گذاری‌ها گردش نقدینگی را در کشور بالا می‌رود که بخشی از آن در ساختمان جذب می‌شود، امیدواریم اقتصاد کلان به رونق می‌افتد ساختمان هم متاثر از این قضیه از رکود خارج می شود.

وی در ابتدای این نشست نیز گفت: دومین کنفرانس تخصصی انجمن انبوه‌سازان به همراه نمایشگاه تخصصی که مقرر است با همکاری دانشگاه خواجه نصیر توسی در برج میلادی 20 و 21 اسفند امسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که انجمن به دنبال منافع مشروع اعضا و به فکر جامعه است، تصریح کرد: یکی از اهداف ارتقای سطح کیفی ساختمان است در این رابطه امسال شاخص‌های کشورهای پیشرفته بومی‌سازی شده است تا ساختمان ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با بیان این‌که شاخص‌های مذکور در 7 بخش تعریف شده و قرار است پروژه‌های انبوه‌سازان معرفی و در دبیرخانه کنفرانس مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از اهداف ما از این کار این است که ساختمان‌ها درست ارزیابی شوند.

وی با بیان این‌که در راستای همکاری انجمن با دانشگاه خواجه نصیری تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده است، افزود: این تفاهمنامه با هدف یک دستیابی به یک سری اهداف که می‌تواند در ارتقای سطح کیفیت ساختمان و مسکن کمک کند منعقد شده است. هدف ما ارتقای بهره‌وری، صرفه‌جویی در استفاده از مصالح ساختمان، ارتقای طراحی و اجرای ساختمان و... است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران افزود: امیدواریم این همکاری بتواند کمک بهتری به صنعت ساختمان کشور کند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید