Performancing Metrics

پادشاه عربستان، خواستار حل اختلافات با ایران است | اتاق خبر
کد خبر: 310443
تاریخ انتشار: 30 دی 1394 - 03:48
روزنامه جنگ پاکستان:
ایرنا نوشت: یک روزنامه معتبر پاکستان روز سه شنبه نوشت: پادشاه عربستان در دیدار «محمد نواز شریف» نخست وزیر پاکستان و هیات همراه گفته که خواهان ترویج مناسبات برادرانه با کشورهای اسلامی به ویژه حل مسالمت آمیز اختلافات با تهران است.

اتاق خبر - خبرنگار روزنامه اردو زبان «جنگ» که در سفر جاری هیات عالی رتبه پاکستان به عربستان و ایران، همراه این هیات است، از ریاض گزارش داد: ملک سلمان در دیدار نوازشریف و ژنرال «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان از ابتکار و نقش اسلام آباد برای کمک به رفع تنش ها تمجید کرد.


براساس گزارش جنگ، در این دیدار طرفین بر ضرورت حل اختلافات میان کشورهای اسلامی از طریق مذاکرات تاکید کردند و ملک سلمان گفته است: 'خواستار رفع مسالمت آمیز تنش های فعلی با ایران هستیم'.
وزارت امور خارجه پاکستان نیز ساعاتی پیش گزارشی رسمی از دیدار نخست وزیر و فرمانده ارتش این کشور با پادشاه عربستان منتشر کرد.
در بیانیه رسمی وزارت خارجه پاکستان از این دیدار آمده است: ملک سلمان ضمن قدردانی از ابتکار پاکستان (میانجی گری میان تهران و ریاض)، اظهار داشت که عربستان همواره به دنبال تقویت برادری میان کشورهای مسلمان بوده است.
قرار است هیات عالی پاکستان متشکل از نخست وزیر، فرمانده ارتش و برخی مقامات عالی این کشور، با هدف رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای حل تنش میان ایران و عربستان، ساعتی دیگر وارد تهران شوند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید