Performancing Metrics

دو شریک آینده خودروسازی ایران از چه کشوری هستند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 310622
تاریخ انتشار: 30 دی 1394 - 14:32
دنیای اقتصاد نوشت: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قرارداد ایران‌خودرو و پژو طی هفته آینده و همچنین واگذاری یکی از شرکت‌های تابعه سایپا به رنو خبر داد.

اتاق خبر - هفته آینده قرار است حسن روحانی، رئیس‌جمهور به همراه هیاتی بلندپایه راهی فرانسه و ایتالیا شود و آن طور که معاون وزیر صنعت عنوان کرده، طی این سفر، قرارداد میان ایران‌خودرو و پژو نیز به امضای طرفین خواهد رسید.

محسن صالحی‌نیا با تاکید بر اینکه پژو و رنو دو شریک آینده خودروسازی ایران هستند، گفت: قرارداد با رنو در دست تدوین است و چندی پس از نهایی شدن قرارداد پژو، به امضا خواهد رسید.

وی اما در ادامه و در واکنش به درخواست رنو مبنی‌بر خرید سهام پارس‌خودرو، تاکید کرد که این شرکت به رنو فروخته نخواهد شد. معاون وزیر صنعت در عین حال عنوان کرد که در قالب شراکت و جوینت ونچر میان سایپا و رنو، یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت (سایپا)، شامل پارس‌خودرو یا بن‌رو، در اختیار خودروساز فرانسوی قرار خواهد گرفت.

این گفته صالحی‌‌نیا در شرایطی بود که مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا در واکنش به احتمال فروش پارس‌خودرو به رنو، تاکید کرد: این موضوع بستگی به سیاست‌های سایپا دارد و سیاست فعلی ما، سرمایه‌گذاری خارجی، تولید و صادرات است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید