Performancing Metrics

نقشم در «رگ خواب» برایم نقطه عطفی در بازیگری است | اتاق خبر
کد خبر: 310639
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394 - 09:22
کوروش‌تهامی گفت: نقشی که ایفاگر آن در فیلم سینمایی «رگ خواب» هستم برایم اهمیت زیادی دارد تا جایی که خودم حس می‌کنم نقطه عطفی در کارنامه کاریم خواهد بود.

به گزارش اتاق خبر، فیلم سینمایی «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله مدتی است که در تهران فیلمبرداری می‌شود کوروش تهامی و لیلا حاتمی نیز جزو بازیگران اصلی آن هستند و الهام کردا و حمید رضا آذرنگ در بخش‌هایی از این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم چهارمین اثر سینمایی حمید نعمت الله است که به نویسندگی معصومه بیات «همسر حمید نعمت الله» است. از همین روی با کوروش تهامی که ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی این فیلم سینمایی است گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم که به شرح ذیل آمده است.

کوروش تهامی  در ارتباط با این پرسش که با توجه به کم کاری‌تان در حوزه سینما و این که بعد از فیلم سنیمایی «به رنگ ارغوان» شاید این فیلم برای‌تان یک فرصت محسوب شود و حساسیت اجرای این نقش را برای‌تان دو چندان کند اظهار داشت: این فیلم به لحاظ حسی کار بسیار متفاوتی است و برای خودم به نوعی در این فیلم و بازی کردن این شخصیت یک نقطه عطفی وجود دارد مخصوصاً به لحاظ بازیگری که طی این سال ها دنبال کرده ام و اهمیت دارد که بتوانم از پس این نقش بتوانم خوب بر بیایم. کار های قبلی بنده را اگر یک بررسی کلی داشته باشید به راحتی می‌توان در یافت که واقعاً تلاش کردم طی این سال‌ها در آثاری که بازی می‌کنم تفاوت خوبی ایجاد کنم. به همین واسطه نقش تاریخی، کمدی و ... بازی کرده‌ام همه این کاراکتر‌ها را سعی کرده‌ام که به نوعی از فیلتر کوروش تهامی عبور دهم.

تهامی با اشاه به این که تلاش کرده در زمینه‌های مختلف بازیگری تجربه‌های سازنده ای داشته باشد به همین دلیل در نقش ظنز هم بازی کرده است گفت: مثلاً در زمینه کمدی طی این سال ها نوعی از آن باب شد که شخصاً خیلی با آن ارتباط نمی‌توانم برقرار کنم. کمدی که من به آن نگاه می‌کنم مبتنی بر اتفاقاتی است که در لحظه می‌افتد. در مجموع موافق نیستم که برای خنداندن مردم تکه کلام هایی درست کنیم که خیلی فرهنگی نیستند. در این نوع نقش هیچ وقت نخواستم به این شیوه ها مخاطب را بخندانم و اصلاً به آن فکر هم نکرده‌ام.

بازیگر فیلم سینمایی «گناهکاران» در ارتباط با نوع پرداخت و نگاهش به نقشی که قرار است در فیلم سنیمایی «رگ خواب» بازی کند گفت: زمانی که قرار شد این نقش را بازی کنم به این فکر می‌کردم که گویا بنایی را که سال ها ساخته‌ام باید بخش‌هایی از آن را حذف کنم و دوباره از اول آن را بسازم. با این نگاه وارد این پروژه سنیمایی شدم. به شدت به حمید نعمت الله اعتماد دارم و عاشق کارهایی که ساخته است هستم و به نظرم در سینما دارای جایگاه هستند باعث خرسندی و افتخارم است که با او همکاری می‌کنم امیدوارم همانطور که فکر می‌کنم این فیلم و ایفای این نقش نقطه‌ عطفی در کارنامه کاری من باشد. تفاوتی که مدت ها دنبالش می‌گشتم گویا در این نقش برایم حاصل شده است.

او در ادامه افزود: طی این سال ها واقعاً نقش های زیادی در سینما به من پیشنهاد شد اما واقعاً با خودم همواره فکر می کردم که خوب اگر این نقش را هم بازی کردم برای من در آخر چه اتفاقی می‌افتد جز این که تعداد کار هایم زیاد می‌شود. اما واقعاً با همه انرژی هنگام فیلمبرداری حاضر می‌شوم و خودم را می‌سپرم به کارگردان و ایده‌هایم را با او در میان می‌گذارم.

این بازیگر ادامه داد: دوست دارم زمانی که منتقدین فیلم را دیدند در موردش حرف بزنند و قضاوت داشته باشند پیش از این که من بخواهم در مورد آن حرف بزنم. واقعاً در این فیلم حس حرف اول را می‌زند. شاهد اتفاقات مهمی هستیم مثلاٌ تصمیم گیری های لحظه‌ای این شخصیت ممکن است آن را تبدیل کند به یک فرد مثبت یا منفی. به هر حال این کاراکتر در وادی قدم می‌زند که برای مخاطب کار را سخت می‌کند که بفهمد این شخصیت مثبت است یا منفی. این پیچیدگی به همراه ساده‌بودن و روان بودن زندگی‌اش جذابیت ایجاد خواهد کرد. البته همین موضوع اجرای و ایفای این نقش را سخت کرده است. گویا هر روز به هنگام فیلمبرداری یک تجربه و کشف جدید از این شخصیت برایم حاصل می‌شود.

وی با بیان این مطلب که به دلیل حساسیت خودم و سختی این نقش در ابتدای کار شرایط بسیار سخت بود عنوان کرد: بعد از چندین جلسه فیلمبرداری کمی ذهنم راحت‌تر شده است روزهای اول که شروع کرده بودیم جمله کوتاهی هم که می‌خواستم بگویم گویا کوهی 200 تنی را جابه‌جا می‌کنم یا وقتی می‌خواستم قدم از قدم بردارم دقت می‌کردم که شبیه هیچ کدام از کاراکترهایی که بازی کردم نباشد.   

تهامی در ارتباط با گریم خود و اشاره به این که تجربه بسیار متفاوتی را به لحاظ چهره پردازی در این فیلم سینمایی تجربه کرده است گفت: تا به این لحظه هنوز صحنه‌های ویژه این شخصیت فیلمبرداری نشده است. اما ایده‌هایی در ذهن دارم که با کارگردان در میان خواهم گذاشت. در مورد گریمم می‌خواهم صحبت کنم که به نظرم گریم جسورانه و متفاوتی دارم که بیشتر حس می‌شود. به چند شکل تست گریم انجام شد و در نهایت به نتیجه بسیار خوبی رسیدیم. انقدر با گریم ارتباط برقرار کردم و در من تاثیر گذاشته است که دوست دارم در زندگی واقعی خودم هم به این شکل راه بروم و حرف بزنم و زندگی کنم این در شرایطی است که در ابتدا از نوع گریم می‌ترسیدم.

 

 

 

وی در پایان در ارتباط با همبازی شدن با لیلا حاتمی خاطر نشان کرد: تا حالا این فرصت را نداشتم که با لیلا حاتمی همبازی باشم و این اولین باری است که روبه روی وی بازی می کنم به نظرم او یکی از بهترین و همراه ترین بازیگرهایی است که دیده‌ام. همراهی این بازیگردر تمام سکانس ها و پلان هایی که بازی می کنیم آشکار است. او جزو بازیکر هایی نیست که فقط کار خودش برایش اهمیت داشته باشد. او تلاش می کند تا سکانس خوب شود. من هم همین طور هستم گاهی انقدر دوست داری بازیگر مقابلت کارش خوب شود که خودت را فراموش می‌کنی. واقعا لیلا حاتمی از هر لحاظ حرفه‌ای است.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید