Performancing Metrics

لاریجانی: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید حامی کشاورزان تلقی شود | اتاق خبر
کد خبر: 310653
تاریخ انتشار: 30 دی 1394 - 15:22
علی لاریجانی که به قم سفر کره است، صبح امروز (چهارشنبه 30 دی) با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دیدار و گفت وگو کرد.

اتاق خبر: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در این حوزه به گونه ای رفتار شود که این سازمان به عنوان حامی کشاورزان تلقی شود، گفت: این مهم نیازمند برنامه ریزی مناسب است و سازمان مربوطه با توجه به بررسی لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه می تواند پیشنهادات مالی خود را ارائه کند تا در کمیسیون های مربوطه بررسی شود.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ علی لاریجانی که به قم سفر کره است، صبح امروز (چهارشنبه 30 دی) با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت کار و وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: براساس قانون امور و وظایف باید به نهادهای غیردولتی و تخصصی واگذار شود. البته بدنه اجرایی دولتی معمولا تمایل ندارد که اختیارات واگذار شود، اما در شرایط کنونی به علت حجیم شدن بدنه دستگاه های دولتی بیشتر اعتبارات کشور صرف اداره آنها می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد کلی دستگاه ها باید حمایت از بدنه اجتماعی تخصصی باشد، تصریح کرد: البته حمایت از سازمان هایی مانند سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان یک نهاد غیردولتی نباید یک مرحله جدید بر سر راه تولیدکنندگان و کشاورزان باشد.

وی افزود: در شرایط کنونی یکی از مشکلات بخش سرمایه گذاری قوانین پیچیده و بروکراسی بوده که این مسئله موجب می شود سرمایه گذاران از سرمایه گذاری منصرف شوند.

لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره دریافت پول و حق عضویت از سوی نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی از کشاورزان افزود: قطعاً باید در این حوزه به گونه ای رفتار شود که این سازمان به عنوان حامی کشاورزان تلقی شود که این نیازمند برنامه ریزی مناسب است. از طرف دیگر رویکرد ما حمایت از سازمان مربوطه بوده و در این رابطه از پیشنهادات استقبال می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش ارتباط و تعامل سازمان نظام مهندسی کشاورزی با مرکز پژوهش ها و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: در مورد کمک های مالی نیز سازمان مربوطه با توجه به بررسی لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه می تواند پیشنهادات مالی خود را ارائه کند تا در کمیسیون های مربوطه بررسی شود.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره عدم تدوین آیین نامه های اجرایی قوانین و مصوبات مجلس در حوزه کشاورزی گفت: قطعاً تدوین آیین نامه امر مهمی است، البته ما تلاش می کنیم که قوانین به صورت جامع نوشته شود تا نیازی به دستورالعمل جدید نباشد. از طرف دیگر معاونت نظارت مجلس می تواند پیگیری کند که چرا آیین نامه های مربوطه نوشته نشده است.

وی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده درخصوص تدوین پیوست های فرهنگی و آموزشی در حوزه کشاورزی گفت: قطعاً نباید کار کشاورزان و تولیدکنندگان را به این گونه پیوست ها گره زد زیرا این گونه اقدامات برای کشاورزان و تولیدکنندگان مانع ایجاد می کند.

 در آغاز این نشست رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گزارشی از فعالیت های این سازمان ارایه کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید