Performancing Metrics

مساله سوریه در دستور کار دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 310693
تاریخ انتشار: 30 دی 1394 - 16:54
«سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا امروز چهارشنبه در زوریخ سوییس دیدار می کنند و مساله سوریه محور مذاکرات دو طرف را تشکیل می دهد.

به گزارش اتاق خبر، دیدار امروز لاوروف و کری نخستین دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریکا در سال 2016 است و دو طرف در مورد مسایل دوجانبه و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر خواهند کرد.
'میخاییل بوگدانف' معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، در مورد دیدار لاوروف و کری اعلام کرد: مسائل سوریه، اوکراین، شبه جزیره کره و موضوع ایران (برجام) در دستور مذاکرات دو طرف قرار دارد.
وزیران خارجه روسیه و آمریکا همچنین در مورد روابط دوجانبه و مسایل موجود میان دو کشور در دیدار زوریخ گفت و گو می کنند.
بوگدانف افزود: مساله سوریه محور مذاکرات وزیران خارجه روسیه و آمریکا را تشکیل می دهد و دو طرف در خصوص مسایل مربوط به حل و فصل مساله سوریه مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت گفت و گو می کنند.
لاوروف و کری در این راستا در خصوص مذاکرات سوری-سوری و نشست آینده سوریه تحت نظارت سازمان ملل که برای روز 25 ماه ژانویه در ژنو برنامه ریزی شده است، مذاکره خواهند کرد. دو طرف مقدمات نشست ژنو را فراهم می کنند.
وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا همچنین در مورد تنظیم فهرست گروه های تروریستی در سوریه که مورد اختلاف روسیه و برخی کشورهای عربی حامی تروریست ها است تبادل نظر می کنند.
دو طرف در دیدار امروز زوریخ در باره مساله اوکراین و راههای حل و فصل این مناقشه از طریق اجرای توافقنامه مینسک گفت و گو می کنند.
روسیه و آمریکا درباره مساله اوکراین اختلاف شدید دارند و واشنگتن بارها مسکو را به مداخله در امور داخلی این کشور متهم کرده و در دو سال اخیر، چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع و شماری از مقام های روس را هم تحریم و کشورهای اتحادیه اروپا را نیز به پیروی از اقدام های ضدروسی خود وادار کرده است.

 

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید