Performancing Metrics

اجرت طلاسازی در ایران 3 برابر اجرت در جهان است | اتاق خبر
کد خبر: 310736
تاریخ انتشار: 30 دی 1394 - 19:57
اگر دولتمردان ما می‌‌خواهند با رکود در این صنف مبارزه کنند باید راه صادرات را باز کنند یعنی یک فعال در حوزه طلا و جواهر بتواند به راحتی کالای خود را صادر کند.

اتاق خبر: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: اکنون اجرت کار در خارج از کشور 3 دلار است اما در داخل 10 دلار است که علت بالا بودن اجرت در داخل عدم رقابت در بازار است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایلنا؛ وی افزود‌: قبل از انقلاب ورود مصنوعات طلا به کشور را ممنوع شد، وقتی ورود کالایی ممنوع می‌شود بازار قاچاق آن رونق پیدا می‌کند. ما پیشنهاد دادیم که ورود مصنوعات طلا و جواهر آزاد شوند و بگذارند این کالاها با شناسنامه وارد شوند.

کشتی آرای تصریح کرد: این رفع ممنوعیت سبب می‌شود که رقابت در بازار ایجاد شود و  کارگر ایرانی مجبور می‌شود کیفیت کار خود را بالا ببرد و از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز کیفیت کالای خود را بالا خواهند برد و در آخر این سبب می‌شود که تجارت و صنعت در این حوزه رونق بیشتری بگیرد.

وی در خصوص وضعیت این صنف از لحاظ تکنولوژی و ماشین‌آلات گفت: ما در یکی، دو سال اخیر توانسته‌ایم با تکنولوژی روز دنیا هماهنگ شویم با این وجود رکود سبب شده که بسیاری از کارگاه‌ها تعطیل باشند که لازمه ایجاد رونق، حذف برخی از قوانین است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید