Performancing Metrics

ابراز نگرانی از ازدیاد پروانه های ابطالی از سوی کسبه بجنورد | اتاق خبر
کد خبر: 310738
تاریخ انتشار: 30 دی 1394 - 15:36
رئیس اتاق اصناف بجنورد:
رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: باید قبل از اعطای پروانه کسب، آموزش و آگاهی لازم برای ورود به عرصه کسب داده شود تا کسبه در هنگام مواجهه با مشکلات، توانمند باشند.

اتاق خبر - محمود اسدی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ضمن ابراز نگرانی از ازدیاد پروانه های ابطالی از سوی کسبه بجنورد گفت: اگرچه بازار بجنورد آرام است اما رکود مطلق در بازار آنچنان محسوس است که روز به روز بر تعداد پروانه های ابطالی در این استان افزوده می شود.


وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار کسبه در بجنورد گفت: اکثر کسبه در بجنورد مستاجر هستند و شرایط رکودی موجب شده است که دیگر توان ادامه فعالیت را نداشته باشند.
رئیس اتاق اصناف بجنورد به جلسه اخیر اعضای اتاق اصناف بجنورد با استاندار به منظور رفع معضلات موجود اشاره کرد و افزود: در این جلسه مشکلات موجود در مورد رکود حاکم بر بازار، اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان بجنورد، معضلات جمعه بازارها و دستفروشان و ازدیاد پروانه های ابطالی مطرح شد تا مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با اشاره به رکود مطلق در بازار و ازدیاد پروانه های ابطالی در بجنورد تاکید کرد: برای رفع این مشکل این گونه نتیجه گیری شده است که باید قبل از اعطای پروانه کسب، آموزش و آگاهی لازم برای ورود به عرصه کسب داده شود تا کسبه در هنگام مواجهه با مشکلات، توانمند باشند.
اسدی در خصوص اصلاح قانون نظام صنفی نیز گفت: در اصلاحیه قانون نظام صنفی این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که در زمان تغییر روسای اتحادیه، اعضا با مشکلات زیادی مواجه می شوند ضمن آنکه اگرچه جوانگرایی در مورد روسای اتحادیه امری مطلوب و پسندیده است اما متاسفانه این ضعف نیز وجود دارد که رئیس اتحادیه جوان نسبت به روسای اتحادیه قدیمی، دارای تجربه کمتری هستند و در برخی موارد مشاهده می شود که در راستای تعامل با ادارات و سازمانها، شکاف هایی بسیاری در کار به وجود می آید بنابراین وجود یک رئیس اتحادیه با تجربه و کارآمد ضرورت دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید