Performancing Metrics

شرایط پساتحریم، رابطه راهبردی دو کشور را تقویت می کند | اتاق خبر
کد خبر: 310809
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1394 - 13:13
دکتر واعظی در دیدار با وزیر روسیه بیان کرد:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه اظهار کرد: با توجه به اینکه روسیه شریک زمان تحریم ایران بود، در شرایط کنونی این ارتباط گسترش پیدا خواهد کرد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با الکساندر نیکولایوویچ تکاچف وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه در خصوص ارتقا و گسترش همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه عنوان کرد: با توجه به اینکه تمام تحریم ها بر ایران برداشته شده است، از تعاملاتی که کشور روسیه در مذاکرات 1+5 انجام داد تشکر می کنیم.

دکتر واعظی با اشاره به شرایط پسا تحریم در ایران خاطرنشان کرد: از این شرایط به وجود آمده تمام استفاده را انجام می دهیم و با توجه به اینکه روسیه شریک زمان تحریم ایران بود، در شرایط کنونی فراموش نخواهد شد و سهم این کشور از بازار ایران کاهش پیدا نخواهد کرد.

رییس کمیسیون مشتک اقتصادی ایران و روسیه افزود: روابط ایران و روسیه به صورت راهبردی است و اجازه نمی دهیم شرایط جدید تأثیری بر کاهش گسترش روابط ایران و روسیه بگذارد؛ باید مراقب این روابط دوستانه بود، زیرا اگر اعتماد بین مسئولین دو کشور از بین برود آن زمان برگرداندن این اعتماد بسیار سخت خواهد بود.

دکتر واعظی در ادامه بیان کرد: اکنون شرایط خوبی به وجود آمده است و تعرفه ها نیز به صورت محسوسی پایین آمده است؛ موجزهای صادرات و واردات نیز با روشی بهتر و آسان تر از گذشته به بخش خصوصی واگذار می شود تا شاهد افزایش روابط اقتصادی دو کشور باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: باید از بخش خصوص حمایت کرد و این حمایت در سندی که در گذشته با نمایندگان روسی امضا شد در روابط دو کشور جایگذاری شده است، اکنون تاجران و سرمایه گذاران دو کشور می توانند با توجه به آن سند و حمایت دولت های طرفین مقابل با آسودگش خاطر به افزایش روابط اقتصادی خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه بازار ترکیه در کشور روسیه جایی ندارد عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده امروز بهترین شرایط فراهم است تا ایران جای این کشور را در بازار روسیه بگیرد.

وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار بیان کرد: ایران و روسیه از لحاظ اقتصادی فضای یکسانی دارند که متاسفانه در گذشته روسیه قدر بازار ایران را به خوبی ندانست که از مهم‌ترین دلیل آن شرایط گذشته بوده است.

نیکولایوویچ تکاچف همچنان خواستار افزایش دوبرابری گردش کالا بین دو کشور شد و عنوان کرد: هرچه سریع تر باید مشکلات بخش خصوصی مرتفع شود.

انتظار می رود با اجرای برجام و رفع تحریم ها،سطح تجاری ایران و روسیه همچنان بدون واسطه میان دو کشور گسترش یابد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید