Performancing Metrics

ترکیه به خاطر ترس و تهدید از جانب ارتش‌های کلاسیک در پی افزایش توان موشکی تهاجمی است | اتاق خبر
کد خبر: 310812
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1394 - 13:24
دیفنس نیوز:
یک نشریه تخصصی امور نظامی نوشت: هدف ترکیه در حمایت از نیروهای سنی مخالف وی بشار اسد این کشور را در تنش‌های عمده‌ با همسایگان خود چون سوریه، عراق و ایران قرار داده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، نشریه «دیفنس نیوز» در مطلبی در زمینه عزم ترکیه در افزایش توان موشکی به عنوان عامل بازدارنده نوشت: ترکیه احساس می‌کند به طور فزاینده‌ای منزوی و نیز از سوی چندین ارتش کلاسیک تهدید شده است و به همین دلیل خواهان دستیابی به سلاح‌های بازدارنده تر است.

سفیر ناتو در آنکارا در این باره گفت: «این‌که نماینده ناتو بخواهد قابلیت‌های موشکی خود را ارتقا دهد عجیب است. ترکیه در پوشش چتر امنیتی قرار دارد. با وجود درک مشروع ترکیه از افزایش تهدید نظامی در منطقه نسبت به این مورد اطمینان خاطر نداریم.»

«اسماعیل دمیر» مقام ارشد ترکیه و از هواداران برخورداری از سامانه‌های تهاجمی موشکی در این باره گفت: «برای یک کشور دفع تهدیدها تنها با موشک‌های دفاعی دشوار است. به همین دلیل است که سامانه‌های موشکی باید توسعه یابند.»

دیفنس نیوز در تحلیلی نوشت: ترکیه سنی مسلک این اواخر با تنش‌های قومیتی با شیعیان و حکومت‌های شیعه در ایران و عراق به خاطر حمایتش از مخالفان سنی دولت سوریه شده مواجه شده و متعهد در سرنگونی «بشار اسد» رییس جمهور سوریه و حمایت از نیروهای سنی مخالف وی شده است . هدفی که  ترکیه را در مشاجره‌های عمده‌ای با همسایگان جنوبی و شرقی چون سوریه، عراق و ایران قرار داده است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید