Performancing Metrics

اجاره یکجای بلندمرتبه‌ها به جای فروش | اتاق خبر
کد خبر: 310930
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394 - 04:24
دنیای اقتصاد نوشت: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی گفت: بلندمرتبه‌سازی با دوره‌های رکود و رونق مسکن رابطه مستقیم دارد که نشان می‌دهد این نوع ساخت و ساز یک نظام اقتصادی مستقل و خاص را می‌طلبد.

اتاق خبر - حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی اظهار کرد: در حال حاضر کیفیت زندگی در شهرهای ما ایراد جدی دارد به همین دلیل باید تعریف جدی و نوینی از شهر، شهرسازی و ذی‌نفعان شهر ارائه شود. او با بیان اینکه شهرسازی‌های اشتباه، نتیجه سیاست‌گذاری‌های اشتباه مدیریت شهری است، افزود: بلندمرتبه‌سازی‌های کشور خارج از کنترل است. با این حال باز هم می‌توانیم، با گوشزد کردن برخی معضلات تا حدودی جلوی مشکلات بیشتری را بگیریم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با تاکید بر لزوم آموزش به مدیران ارشد استان‌ها مبنی بر اینکه ساخت بلندمرتبه‌سازی در شهرها، یک مزیت محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: به‌عنوان مثال استاندار یکی از استان‌ها می‌گفت ما در مرکز استان همه چیز داریم و فقط جای چند بنای بلندمرتبه خالی است؛ در حالی که از دیرباز همگان این شهر را با رودها و فضاهای سبزش می‌شناسند. او با اشاره به اینکه بلندمرتبه‌سازی با دوره‌های رکود و رونق مسکن رابطه مستقیم دارد که نشان می‌دهد این نوع ساخت‌و‌ساز یک نظام اقتصادی مستقل و خاص می‌طلبد، تصریح کرد: در حال حاضر عمده مشکلات ساکنان بلندمرتبه‌ها، مسائل فرهنگی و ناسازگاری اجتماعی میان همسایگان است. این مشکلات نیاز به آموزش‌های مداوم مردم برای سکونت در برج‌های بلندمرتبه را یادآوری می‌کند.
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی با بیان اینکه یکی دیگر از تجربیات جهانی در بلندمرتبه‌سازی فراگیری این موضوع است که برج‌ها نه برای فروختن به‌صورت تک واحدی، بلکه برای اجاره دادن به‌صورت یکجا در دیگر کشورها ساخته می‌شود، ادامه داد: تک‌واحد فروشی بناهای بلند مشکلات عدیده‌ای برای ساکنانی که هر کدام مالک بخشی از بلندمرتبه هستند به وجود می‌‌آورد و پشتوانه این بی‌محلی به قوانین برج‌نشینی نیز حق مالکیتی است که برای آنها به وجود آمده؛ درصورتی‌که اگر برج به‌صورت یکجا اجاره داده شود، ساکنانی که عمدتا پیرو قوانین برج‌نشینی هستند، در این بلندمرتبه‌ها سکونت می‌کنند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید