Performancing Metrics

فریبرز صالح کارگردان سینما به دلیل عارضه قلبی درگذشت | اتاق خبر
کد خبر: 310955
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394 - 07:24
اسماعیل فریبرز صالح کارگردان پیشکسوت سینما صبح امروز به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر حمید دهقانپور سینماگر و برادر همسر اسماعیل فریبرز صالح با تایید خبر فوت این کارگردان به  گفت: فریبرز صالح صبح امروز اول بهمن ماه در بیمارستان به علت عارضه قلبی از دنیا رفت.

وی افزود: صالح که سال های متمادی به خاطر ناراحتی قلبش در شمال کشور زندگی می کرد چند روز پیش برای ملاقات با دکترش به تهران آمد تا آخرین وضعیت جسمی خود را کنترل کند اما متاسفانه صبح امروز از دنیا رفت.

عضو هیات مدیره خانه سینما اظهار کرد: همسر ایشان از استان گیلان راهی تهران است و منتظریم تا پسرش که در خارج از کشور زندگی می کند به ایران برسد و بعد برای مراسم خاکسپاری او تصمیم بگیریم.

دهقانپور در پایان گفت: فریبرز صالح به خاطر شرایط بدنی اش قادر به فعالیت های سنگین سینمایی نبود و طبق دستور پزشکانش از تهران دور شد تا در شرایط آب و هوایی بهتری زندگی کند.

اسماعیل فریبرز صالح متولد ۱۳۲۳ در تهران، فعالیت سینمایی را از سال ۱۳۴۷ با بازی در فیلم «کشتی نوح» به کارگردانی خسرو پرویزی آغاز کرد و مدتی نیز به کار دوبله‌ فیلم مشغول بود.

او در سال ۱۳۴۹ به انگلستان رفت و در زمینه سینما مطالعه و تحصیل کرد و در سال ۱۳۵۱ به ایران بازگشت و با ساختن فیلم کوتاه «کتیبه» در سال ۱۳۵۳ در تلویزیون ملی ایران مشغول به کار شد.

صالح در سال ۱۳۶۱ «سفیر» را به‌عنوان اولین فیلم سینمایی‌اش کارگردانی کرد که این فیلم از اولین تجربه‌های مهم سینمای ایران در پرداختن به‌ تاریخ اسلام و یکی از ماجراهای منتهی به‌ عاشورای حسینی محسوب می‌شود و هنوز هم به‌عنوان یکی از ماندگارترین آثار سینمای ایران در این حوزه به‌شمار می‌آید که با امکانات اوایل انقلاب به خوبی به تصویر کشیده شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید