Performancing Metrics

۵۶۰ تن تخم مرغ از استان سمنان به عراق صادر شد | اتاق خبر
کد خبر: 310959
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1394 - 07:54
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از صادرات بالغ بر ۵۶۰ تن تخم مرغ تولیدی این استان به کشور عراق از ابتدای سال ۹۴ تاکنون خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، محمد سعیدی در نشست شورای هماهنگی و ارتقاء سطح کیفی صادرات تخم مرغ استان سمنان، با اشاره به افزایش سرعت صادرات تخم مرغ در نیمه دوم سال جاری از این استان به خارج از کشور، افزود: در ۱۰ ماه سال جاری بیش از ۵۶۰ تن تخم مرغ تولیدی در واحدهای مرغداری تخمگذار استان به کشور عراق صادر شده است.

وی گفت: با هدف تسهیل روند امور صادارت و رعایت کامل ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای سازمان دامپزشکی و ارتقای کیفی تخم مرغ، نشستی با حضور تولیدکنندگان، متولیان امر بسته بندی، مسئولان و کارشناسان مرتبط، برای بررسی مسایل صادارت تخم مرغ، برگزار شد.

سعیدی با اشاره به الزام رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی، قرنطینه ای در راستای نحوه صحیح صادارت تخم مرغ سالم و بهداشتی از استان به خارج از کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت «سلامت و ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» باید تدابیر لازم برای صادارت استاندارد و بهداشتی فرآورده های خام دامی از جمله تخم مرغ خوراکی انجام شود.

وی تولید تخم مرغ های سالم را بر مبنای اصول تعیین شده ضروری دانست و تاکید کرد: این امر می تواند راهگشای موثری در توسعه صادرات به جامعه جهانی در زمینه این محصول باشد.

وی گفت: کارشناسان و بازرسان این اداره کل به صورت شبانه روزی واحدهای صادر کننده تحت پوشش را نظارت و حمایت می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده میزان صادرات تخم مرغ این استان، با همکاری دو جانبه این اداره کل و صادر کنندگان، توسعه یابد.

سالانه بالغ بر ۱۰ هزار و ۱۹۰ تن تخم مرغ در بیش از ۳۰ واحد مرغداری تخمگذار در استان سمنان تولید می شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید